پنجشنبه 11 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس ستاد انتخابات: ساعت اخذ رای به احتمال قوی تمديد خواهد شد، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس ستاد انتخابات کشور چگونگی برگزاری مرحله دوم انتخابات و شرايط تمديد زمان اخذ رأی را تشريح کرد.

سيد صولت مرتضوی معاون سياسی وزير کشور و رئيس ستاد انتخابات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، در مورد زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات نهمين دوره مجلس شورای اسلامی گفت که پيش‌بينی‌های لازم برای مرحله دوم انتخابات مجلس ديده شده است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون بعد از اعلام نتايج اخذ رای داوطلبان فرصت سه روزه و هفت روزه برای اعلام شکايت از نحوه برگزاری انتخابات به هيئت‌های اجرايی استان و شورای نگهبان دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس ستاد انتخابات استان تهران با بيان اينکه برای رسيدگی به شکايات از سوی شورای نگهبان در قانون مهلتی مقرر شده است، ‌اظهار داشت که بعد از آن شورای نگهبان بايد بلافاصله رسيدگی به صحت برگزاری انتخابات در حوزه‌های انتخاباتی را آغاز کند.

مرتضوی ادامه داد: شورای نگهبان بايد در مورد تک تک حوزه‌های انتخابيه اعلام نظر کند و بعد از اينکه نتيجه رسيدگی به شکايات پايان يافت بر اساس قانون ظرف مدت يک ماه انتخابات مياندوره‌ای برگزار می‌شود که ما بلافاصله بعد از اينکه نتيجه رسيدگی مشخص شد با رايزنی‌هايی که با شورای نگهبان خواهيم داشت، قطعا تاريخ برگزاری انتخابات مرحله دوم انتخابات را از طريق رسانه‌ها به اطلاع مردم خواهيم رساند.

وی درباره نحوه اعتراض کانديداها به نتيجه انتخابات ابراز داشت: اول کانديداها بايد به هيئت‌های اجرايی شکايت کنند که سه روز فرصت دارند، شکايت کنند.

رئيس ستاد انتخابات کشور در همين زمينه ياد آور شد: تا دو روز پس از اعلام نتيجه اخذ رای بايد شکايت‌ها را هيئت‌های اجرايی بپذيرند و ظرف ۷ روز از دريافت شکايت در جلسه مشترکی با هيئت‌های نظارت به آنها رسيدگی کنند.

مرتضوی درخصوص نحوه اعتراض به شورای نگهبان نيز متذکر شد: کسانی که از نحوه برگزاری انتخابات شکايت داشته باشند می‌توانند ظرف ۷ روز از تاريخ اخذ رای شکايت مستند خود را به دبيرخانه شورای نگهبان تقديم کنند که البته بايد مشخصات شاکيان اعم از نام و نام خانوادگی، شماره تلفن و آدرس آنها و اصل امضايشان وجود داشته باشد.

رئيس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور در پاسخ به سؤالی درباره نحوه اعلام نتيجه انتخابات مجلس نهم تصريح کرد: مثل سنوات قبل نتيجه انتخابات مرحله به مرحله به محض اينکه حوزه‌های انتخابيه کار شمارش آرا را به اتمام برسانند و به ستادانتخاباتی کشور اعلام کنند به استحضار مردم خواهيم رساند.

معاون سياسی وزير کشور همچنين درخصوص احتمال تمديد زمان اخذ رای خاطرنشان کرد: با توجه به تجربيات گذشته که روز اخذ رای تمديد شده اين موضوع بستگی به مراجعات مردم دارد.

مرتضوی با بيان اينکه پيش‌بينی ما اين است که به احتمال قوی ساعت اخذ رای تمديد خواهد شد، ‌اظهار داشت: اگر مراجعات مردم ادامه داشته باشد که قطعا پيش بينی ما اين را نشان می‌دهد، وزير کشور با استفاده از اختيارات خود مدت زمان اخذ رای را تمديد می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016