یکشنبه 14 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سازمان مجاهدين خلق: "ساکنان اشرف را به مرز اردن منتقل کنيد"، بی بی سی

سازمان مجاهدين خلق اعلام کرده آماده است همه ساکنين کمپ اشرف را از عراق خارج کند و به جای اسکان در اردوگاه ليبرتی در نزديکی بغداد موقتاً در اردوگاهی در مرز اردن مستقر نمايد.

اين سازمان با انتشار بيانيه ای در وب سايت خود به نقل از مريم رجوی از رهبران مجاهدين خلق نوشته: "اگر دولت عراق جلوگيری نکند همه ساکنان اشرف و ليبرتی آماده اند در ماه مارس، عراق را با اموال منقولشان ترک کنند و با نظارت صليب سرخ و کميساريا[ی عالی پناهندگان سازمان ملل متحد]، با هزينه خودشان، به طور موقت در منطقه مرزی اردن مستقر شوند."

دولت عراق مدت هاست خواستار بسته شدن کمپ اشرف شده، اردوگاهی که اعضای سازمان مجاهدين خلق نزديک به بيست و پنج سال در آن ساکن بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايران می گويد سازمان مجاهدين خلق از کمپ اشرف برای فعاليت های خرابکارانه در ايران استفاده می کند.

با اين همه سازمان مجاهدين خلق مدعی است که در سال ۲۰۰۳ ميلادی هنگام حمله آمريکا به عراق خلع سلاح شده، ديگر دست به عمليات مسلحانه نمی زند.

دولت آمريکا با همکاری سازمان ملل متحد موفق شد انتقال ساکنان کمپ اشرف به اردوگاهی ديگر به نام کمپ ليبرتی در نزديکی بغداد را عملی کند.

با اين همه براساس بيانيه ای که در وب سايت اين سازمان منتشر شده مريم رجوی به دولت آمريکا اطلاع داده که برای انتقال کامل ساکنان کمپ اشرف به کمپ ليبرتی بايد تضمين های حداقلی به سازمان مجاهدين داده شود از جمله "خروج مأموران عراقی مسلح به تيربار از ۷ نقطه در داخل محوطه کمپ، که حدود ۱۰۰۰زن مسلمان در آن سکونت خواهند کرد" ، دسترسی آزادانه و مستقيم به خدمات پزشکی، وکيل و بستگان، آزادی رفت و آمد، انتقال خودروها و اموال منقول از اشرف به ليبرتی يا انتقال آنها به خارج از عراق و فروش مالکيتهای غيرمنقول در اشرف تحت نظارت ملل متحد و بازپرداخت آن برای هزينه های انتقال و باز اسکان در کشورهای ثالث.

بر اساس اين بيانيه اگر اين تضمين های حداقلی داده نشوند، ساکنان اشرف حاضرند که موقتا به منطقه ای در مرز اردن انتقال يابند؛ جايی که در زمان آغاز جنگ عراق اردوگاه پناهجويان بوده است.

تا کنون نزديک به ۴۰۰ نفر از بيش از سه هزار ساکن کمپ اشرف به اردوگاه ليبرتی منتقل شده اند.

سازمان مجاهدين خلق در فهرست سازمان های تروريستی دولت آمريکاست و تلاش می کند دولت اين کشور را به حذف نامش از اين فهرست متقاعد کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016