سه شنبه 16 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اشتون: ۱+۵ پيشنهاد ايران برای از سرگيری گفت‌و‌گوها را پذيرفت، ايسنا

کاترين اشتون اعلام کردکه ۱+۵ پيشنهاد ايران برای از سرگيری مذاکرات را پذيرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از آسوشيتدپرس؛ اتحاديه اروپا می‌گويد که پنج عضو دايم شورای امنيت سازمان ملل و آلمان پيشنهاد از سرگيری گفت‌وگوها با تهران درباره برنامه هسته‌يی ايران را می‌پذيرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کاترين اشتون، رييس سياست خارجی اتحاديه اروپا روز سه‌شنبه به نامه فوری سعيد جليلی، مذاکره کننده هسته‌يی ايران که در آن پيشنهاد مذاکراتی جديد را داده بود، پاسخ داد.

اشتون در بيانيه‌ای اعلام کرد که اتحاديه اروپا اميدوار است ايران «‌اکنون به يک روند پايدار گفت‌وگوی سازنده وارد شود که به پيشرفت واقعی در حل نگرانی‌های بلندمدت بين‌المللی درباره برنامه هسته‌يی ايران منجر شود.»

بر اساس اين گزارش، زمان ومکان اين مذاکرات هنوز تعيين نشده است.

به گزارش ايسنا، دبير شورای عالی امنيت ملی کشورمان، در نامه‌ای که روز ۲۶ بهمن ماه سال جاری به دفتر کاترين اشتون تحويل شد، با استقبال از آمادگی ۱+۵ برای بازگشت به گفت‌وگوها به منظور برداشتن گام‌های بنيادين جهت همکاری پايدار، مراتب آمادگی جمهوری اسلامی ايران را برای ادامه گفت‌وگو اعلام کرد.

در اين نامه، سعيد جليلی تاکيد کرده است که موفقيت گفت‌وگوها در گرو برخورد سازنده ۱+۵ با ابتکارهای جمهوری اسلامی ايران است.

او هم‌چنين از اظهارنظر کارترين اشتون مبنی بر احترام به حق ايران در استفاده صلح‌آميز از انرژی هسته‌يی استقبال کرده است.

هم‌چنين بر اساس گزارش خبرگزاری رويترز اشتون در اين بيانيه می‌گويد: امروز به نامه مورخ ۱۴ فوريه دکتر جليلی پاسخ دادم. پيشنهاد کرده‌ام گفت‌وگوها با ايران درباره مساله هسته‌يی از سرگرفته شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016