چهارشنبه 17 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برنامه نظارت بر حمايت ازمدافعان حقوق بشر: ادامه آزار قضايی بی امان عليه کانون مدافعان حقوق بشر با حکم ۶ سال زندان برای نرگس محمدی

برنامه نظارت از دولتمردان ايران به تأکيد می‌خواهد فوری و بدون قيد و شرط به آزار و اذيت قضايی عليه خانم نرگس محمدی پايان دهند و تمام مدافعان حقوق بشر را که در بازداشت خودسرانه به‌سر می‌برند آزاد نمايند، و به‌طور کلی اعلاميه سازمان ملل درباره مدافعان حقوق بشر، اعلاميه جهانی حقوق بشر و معاهده‌های بين‌المللی حقوق بشر را که ايران تصويب کرده رعايت کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


http://www.fidh.org/DHRC-harassment-6-years-for-Narges?var_mode=calcul

پاريس ـ ژنو، ۱۶ اسفند۱۳۹۰. برنامه نظارت بر حمايت از مدافعان حقوق بشر، که برنامه مشترک «فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر» (FIDH) و «سازمان جهانی مبارزه با شکنجه» (OMCT) است، ادامهآزار قضايی بی امان عليه اعضای کانون مدافعان حقوق بشر و به ويژه صدور حکم ۶ سالزندان برای خانم نرگس محمدی در مرحله تجديد نظر را به شدت محکوم می کند.

دادگاه تجديد نظر در روز ۲۵ بهمن ۱۳۹۰، خانم نرگس محمدی، سخنگو و نايب رييس کانون مدافعان حقوق بشر را به اتهام های «اجتماع و تبانی عليه امنيت کشور»، «عضويت در کانون مدافعان حقوق بشر» و «فعاليت تبليغی عليه نظام جمهوری اسلامی ايران» به شش سال زندان محکوم کرد. اما اين حکم در تاريخ ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ به وکيل خانم نرگس محمدی ابلاغ شد. اکنون خانم محمدی هر آن در معرض خطر دستگيری به سر می برد.

درپی انتخابات مورد اختلاف رياست جمهوری در خرداد ۱۳۸۸ چندين عضو ديگر کانون مدافعان حقوق بشر هدف آزار قضايی و نيز رفتار تبعيض آميز در طول بازداشت بوده اند. برنامه نظارت يادآوری می کند که شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی آقای عبدالفتاح سلطانی، وکيل دادگستری و عضو بنيانگذار کانون مدافعان حقوق بشر را به ۱۸ سال زندان درتبعيد در شهر دورافتاده برازجان (استان بوشهر در جنوب) محکوم کرده و او در حال حاضر در بند ۲۰۹ زندان اوين در بازداشت مانده است. چندين عضو ديگر کانون مدافعان حقوق بشر از جمله آقايان محمدعلی دادخواه، محمد سيف زاده،عبدالرضا تاجيک و خانم نسرين ستوده نيز پس از تعطيل شدن کانون مدافعان حقوق بشر در سال ۱۳۸۷ با فشار کيفری شديد روبرو بوده اند.

بنيانگذاران و اعضای برجسته کانون مدافعان حقوق بشر پيوسته برای استعفا و محکوم کردن کانون مدافعان حقوق بشر و خانم شيرين عبادی، بنيانگذار و گيرنده جايزه صلح نوبل، زير فشار بوده اند.

سوهير بالحسن، رييس فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر گفت: «دولتمردان در عمل وکالت حقوق بشری را به عملی مجرمانه تبديل می کنند و می کوشند فعاليت حقوق بشری در کشور را سرکوب نمايند. ما از اين نگرانيم که آزار و اذيت عليه کانون مدافعان حقوق بشر و کوشش برای خاموش کردن شيرين عبادی به خاطر فعاليت مداوم حقوق بشری او ادامه يابد.»

دبيرکل سازمان جهانی مبارزه با شکنجه، جرالد استابِرُک، نيز اضافه کرد: «دولتمردان با صدور حکم های سنگين زندان، تبعيد و محروميت از اشتغال به حرفه حداکثر تلاش خود را برای به حاشيه راندن مدافعان حقوقبشر به عمل می آورند. زندانيان عقيدتی و ديگر زندانيان سياسی پيوسته قربانی شکنجه و بدرفتاری های ديگر و نيز مجازات اعدام هستند. تمام اين اقدامات با هدف ترساندن تمامی جامعه و وادار کردن آن به سکوت مرگبار انجام می شود.»

برنامه نظارت معتقد است که حکم خانم نرگس محمدی تنها به قصد ترساندن و بازداشتن او از ادامه فعاليت های حقوق بشری صادر شده است. به علاوه، هدف از اين حکم ترساندن تمام مدافعان حقوق بشر در ايران است.

بنابراين، برنامه نظارت از دولتمردان ايران به تاکيد می خواهد فوری و بدون قيد و شرط به آزار و اذيت قضايی عليه خانم نرگس محمدی پايان دهند و تمام مدافعان حقوق بشر را که در بازداشت خودسرانه به سر می برند آزاد نمايند، و به طور کلی اعلاميه سازمان ملل درباره مدافعان حقوق بشر، اعلاميه جهانی حقوق بشر و معاهده های بين المللی حقوق بشر را که ايران تصويب کرده رعايت کنند.

تماس برای اطلاعات بيشتر

· FIDH: Karine Appy / Arthur Manet : + ۳۳ ۱۴۳ ۵۵ ۲۵ ۱۸

· OMCT: Delphine Reculeau : + ۴۱ ۲۲ ۸۰۹ ۴۹ ۳۹

جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران (عضو فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر): lddhi(at)fidh.net

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
lddhi(at)fidh.net جامعه­ ی دفاع از حقوق بشر در ايران
Twitter: http://twitter.com/humanrightsiran

http://www.fidh.org/-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-

Iran Page of FIDH:
http://www.fidh.org/-Iran,228-


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016