چهارشنبه 17 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی شورای عالی فضای مجازی را تشکيل و اعضای آن را منصوب کرد، ايلنا

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن صدور دستور برای تشکيل شورای عالی فضای مجازی به رياست رييس‌جمهور، اعضای حقوقی و حقيقی اين شورا را تعيين کردند.

ايلنا: حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن صدور دستور برای تشکيل شورای عالی فضای مجازی به رياست رييس‌جمهور، اعضای حقوقی و حقيقی اين شورا را تعيين کردند.

به گزارش ايلنا، رهبر انقلاب اسلامی آثار چشمگير شبکه جهانی اينترنت در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، لزوم برنامه‌ريزی و هماهنگی به منظور صيانت از آسيب‌های ناشی از آن و بهره‌گيری حداکثری از فرصت‌ها در جهت ارائه خدمات گسترده و مفيد به مردم را از دلايل اصلی ضرورت تشکيل شورای عالی فضای مجازی برشمردند و تاکيد کردند: اين شورا وظيفه دارد مرکزی بنام مرکز ملی فضای مجازی کشور ايجاد کند.

متن حکم حضرت آيت‌الله خامنه‌ای به اين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم‌الله الرحمن الرحيم

گسترش فزاينده‌ فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی بويژه شبکه جهانی اينترنت و آثار چشمگير آن در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و لزوم سرمايه‌گذاری وسيع و هدفمند در جهت بهره‌گيری حداکثری از فرصت‌های ناشی از آن در جهت پيشرفت همه‌جانبه کشور و ارائه خدمات گسترده و مفيد به اقشار گوناگون مردم و همچنين ضرورت برنامه‌ريزی و هماهنگی مستمر به منظور صيانت از آسيب‌های ناشی از آن اقتضا می‌کند که نقطه کانونی متمرکزی برای سياستگذاری، تصميم‌گيری و هماهنگی در فضای مجازی کشور بوجود آيد.

به اين مناسبت شورای عالی فضای مجازی کشور با اختيارات کافی به رياست رييس‌جمهور تشکيل می‌گردد و لازم است به کليه مصوبات آن ترتيب آثار قانونی داده شود.

اعضای حقوقی اين شورا عبارتند از: رييس‌جمهور (رييس شورای عالی)، رييس مجلس شورای اسلامی، رييس قوه قضائيه، رييس سازمان صداوسيمای جمهوری اسلامی ايران، دبير شورای عالی و رييس مرکز، وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزير علوم، تحقيقات و فناوری، وزير اطلاعات، رييس کميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، رييس سازمان تبليغات اسلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران و همچنين اعضای حقيقی: حجج اسلام و آقايان: دکتر حميد شهرياری، دکتر سيدجواد مظلومی، مهندس مسعود ابوطالبی، دکتر کاميار ثقفی، دکتر رسول جليلی، دکتر محمد سرافراز و مهندس عليرضا شاه ميرزايی می‌باشند که برای مدت سه سال تعيين می‌شوند.

اين شورا وظيفه دارد مرکزی به نام مرکز ملی فضای مجازی کشور ايجاد کند تا اشراف کامل و به‌روز نسبت به فضای مجازی در سطح داخلی و جهانی و تصميم‌گيری نسبت به نحوه مواجهه فعال و خردمندانه کشور با اين موضوع از حيث سخت افزاری، نرم افزاری و محتوايی در چارچوب مصوبات شورای عالی و نظارت بر اجرای دقيق تصميمات در همه سطوح تحقق يابد. نکات اساسی در مورد وظايف شورای عالی و مرکز فضای ملی مجازی با تاکيد بر توجه جدی به آن، در پيوست اين حکم ابلاغ می‌گردد.

در پايان انتظار دارم، ضمن تسريع در تشکيل مرکز ملّی فضای مجازی، رئيس و اعضای محترم شورا تلاش بايسته را در جهت دستيابی اين مرکز به اهداف تعيين شده به کار برند.

کليه دستگاههای کشور موظف به همکاری همه‌جانبه با اين مرکز می‌باشند.

سيدعلی خامنه‌ای
۱۷ اسفندماه ۱۳۹۰


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016