جمعه 19 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رییس سازمان انرژی اتمی ایران: بر چرخه سوخت هسته‌ای احاطه کامل داریم، ایلنا

ایلنا: رییس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به احاطه کامل کشور به چرخه سوخت هسته‌ای، تاکید کرد: هیچ گونه مشکلی در غنی سازی اورانیونم درکشور نداریم.

به گزارش ایلنا، فریدون عباسی، پنج شنبه شب، طی سخنانی درهمایش بزرگ تجلیل از شهدای عرصه جهاد علمی کشور که به همت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد، با اشاره به مجاهدت علمی و قدرت ایمان جوانان دانشمند هسته‌ای، اظهارداشت: درست که کشور در بخش علمی دانش هسته‌ای به موفقیت‌هایی دست یافته است، ولی نباید تمام این موفقیت‌ها را صرفا در این حوزه عنوان کرد؛ زیرا برای اینکه کشور بتواند در این حوزه به پیشرفت دست یابد، باید در بخش علوم مکانیکی، متالوژی، شیمی، الکترونیک و... نیز در سطح بالایی از توانمندی باشد که همین اتفاق در کشور با جوانانی متخلق به اخلاق اسلامی و نیروی سرشار از تقوا و ایمان و امدادهای الهی محقق شد.

رییس سازمان انرژی اتمی کشور ادامه داد: در زمان جنگ، بسیاری از همین نخبگان علمی کشور، با تلاش وافر علمی خود سعی داشتند تا علاوه بر حضور فعال در چرخه علمی کشور، پس از جنگ نیززمینه‌های فعال علمی را در کشور ایجاد کنند تا ایران اسلامی دچار خلا علمی نشود که خوشبختانه با مجاهدات‌های این شهیدان، این امر محقق شد.

عباسی با اشاره به احاطه کامل کشور به چرخه سوخت هسته‌ای، یادآورشد: به لطف خدا، در بهمن ماه امسال خواست ملت در رساندن نیروگاه به توان بالا‌تر محقق شد و امروز بخشی از برق مورد نیاز کشور از نیروگاه اتمی بوشهر تامین می‌شود و ۴۵۰ مگاوات برق هسته‌ای در شبکه در جریان است و در نیمه اول سال آینده و در تابستان نیز امیدواریم این نیروگاه به قدرت واقعی خود یعنی تولید هزار مگاوات برق هسته‌ای برسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به فعالیت مرتبط با بهره برداری از ذخایر اورانیوم و چرخه تولید سوخت در نطنز و سایت هسته‌ای فردو، گفت: خوشختابه بدون اغراق عنوان می‌کنم که هیچ گونه مشکلی در بحث غنی سازی اورانیونم درکشور نداریم و هم اینک از توان غنی سازی بسیار خوبی برخوردار هستیم.

رییس سازمان انرژی هسته‌ای کشور با اشاره به ترور‌های کور دشمنان انقلاب و نظام در حذف فیزیکی جوانان متعهد و علمی کشور، تاکید کرد: ازحذف‌های فیزیکی نمی‌ترسیم،‌‌ همان گونه در دوران دفاع مقدس نترسیدیم؛ آن روز جوانان ما می‌دانستند که در جبهه‌ها چه خبر است و امروز نیز مثل روزهای دفاع مقدس اگر پرچمی از دست یک جوان افتاد، یکی دیگر از جوانان ما این پرچم را بر دوش خواهد کشید.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: بعد از شهادت شهید بزرگوار مصطفی احمدی روشن، همکاران و دوستان ایشان اعلام آمادگی کرده‌اند و می‌خواهند راه این شهدای عزیز را ادامه دهند و خوشبختانه ما همچون دوران دفاع مقدس رویش‌های بسیاری داشته‌ایم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016