جمعه 19 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كلينتون:‌ ايران به مذاكرات جدي با ۱+۵ وارد شود، ایسنا

هيلاري كلينتون ابراز اميدواري كرد كه ايران به «مذاكرات جدي و صادقانه» با 1+5 درباره برنامه هسته‌يي وارد شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از روزنامه اورشليم پست؛ هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا روز پنجشنبه با ذكر اين‌كه تحريم‌هاي بين‌المللي عليه ايران «سخت‌ترين» تحريم‌‌هايي است كه تاكنون عليه اين كشور اعمال شده است، افزود كه آمريكا همچنان معتقد است كه براي ديپلماسي در قبال برنامه هسته‌يي ايران زمان باقي است.

وي كه روز پنجشنبه در كنفرانس خبري مشترك با عبدالرحمن الكيب، نخست وزير ليبي صحبت مي‌كرد، گفت كه جامعه بين‌المللي براي جلوگيري از آن‌چه وي دسترسي ايران به سلاح هسته‌يي خواند، با يكديگر متحد است و افزود: ما در نگراني‌هاي‌مان و محكوم كردن اقدامات ايران كه ناقض تعهدات بين الملللي آن‌هاست و در تداوم اعمال فشار بر ايران براي وارد شدن به گفت‌وگوي ديپلماتيكي كه 1+5 پيشنهاد مي‌كند، متحديم.

وي افزود كه اين اتحاد به اعمال شديدترين تحريم‌هاي بين‌المللي عليه ايران منجر شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


كلينتون گفت كه علاوه بر تحريم‌هاي موجود عليه تهران، جامعه بين‌المللي همچنان به دستيابي به راه ‌حلي از طريق ديپلماسي متعهد است.

وي ادامه داد: ما مي‌خواهيم مذاكرات با ايران آغاز شود.

وزير امور خارجه آمريكا گفت: آنها اصرار دارند كه برنامه هسته‌يي‌شان منحصرا صلح آميز است و اگر اين طور است، پس شفافيت نه تنها در رابطه با 1+5 بلكه با آژانس بين المللي انرژي اتمي و شوراي امنيت سازمان ملل و جامعه بين المللي ضروري است.

وي با اشاره به بيانيه مشترك گروه 1+5 كه در شوراي حكام توسط نماينده چين قرائت شد، گفت كه توافقي گسترده در خصوص لزوم دريافت دسترسي به سايت نظامي ايران در پارچين وجود دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016