شنبه 27 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لاريجانی يک قانون ديگر را به جای احمدی‌نژاد ابلاغ کرد، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس مجلس با انقضاء مهلت قانونی رئيس‌جمهور برای ابلاغ يکی از مصوبات مجلس، اين قانون را به جای احمدی‌نژاد ابلاغ کرد.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی درپی پايان مهلت قانونی برای ابلاغ قانون الزام دولت به اجرای جزء (ب) بند (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور، اين قانون را به جای رئيس‌جمهور ابلاغ کرد؛ متن کامل نامه رئيس مجلس به شرح ذيل است:

قانون الزام دولت به اجرای جزء (ب) بند (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور

شماره ۷۷۵۴۷؛ ۲۴/۱۲/۱۳۹۰
مديرعامل محترم روزنامه رسمی کشور

با توجه به انقضای مهلت مقرر در ماده «۱» قانون مدنی و در اجرای مفاد تبصره ماده يک قانون مذکور، يک نسخه تصوير «قانون الزام دولت به اجرای بند (۲) جزء‌ (ب) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور» برای درج در روزنامه رسمی ارسال می‌گردد.

رئيس مجلس شورای اسلامی - علی لاريجانی
شماره ۶۵۹/۷۴۹۶۰؛ ۱۳/۱۲/۱۳۹۰



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد رياست محترم جمهوری اسلامی ايران در اجرای اصل يکصد و بيست و سوم (۱۲۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران قانون الزام دولت به اجرای جزء (ب) بند (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور که با عنوان طرح به مجلس شورای اسلامی تقديم گرديده بود با تصويب در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ ۱۸/۱۱/۱۳۹۰ و تأييد شورای محترم نگهبان،‌ به پيوست ابلاغ می‌گردد.

رئيس مجلس شورای اسلامی - علی لاريجانی

* متن کامل قانون مذکور

قانون الزام دولت به اجرای جزء (ب) بند (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور

ماده واحده - برای اجرای جزء (ب) بند (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور

۱- وزارت نفت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران براساس تکاليف مندرج در قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور، کليه مبالغ حاصل از فروش نفت و ميعانات گازی مازاد بر مبالغ مندرج در بند (۱) آن قانون را تا هجدهم اسفندماه سال جاری به حساب خزانه واريز و تسويه حساب نمايند. مبالغ برداشت شده از سوی بانک مرکزی به عنوان مطالبات پرداخت‌های قبلی، اعم از برداشت بابت پرداخت ذخيره ارزی و مطالبات سال ۱۳۸۹ فاقد مجوز قانونی است و بايد در مهلت مقرر تسويه گردد.

۲- معاونت برنامه ريزی و نظارت راهبردی رئيس‌جمهور موظف است تا ۲۳ اسفندماه سال جاری در مورد تخصيص کل درآمد حاصل از منابع تعيين شده در بند (۲) قانون بودجه کل کشور، با اولويت اجزاء (الف) و (ب) اقدام نمايد. چنانچه تخصيص موضوع اين ماده تا مهلت مقرر ابلاغ نگردد، خزانه‌داری کل کشور رأسا در مورد ابلاغ تخصيص به دستگاه‌های مربوط اقدام می‌کند.

۳- معاونت برنامه ريزی و نظارت راهبردی رئيس‌جمهور مکلف است در مورد باقيمانده درآمد موضوع بند (۲) به ميزان وصولی تا پايان اسفندماه سال جاری، به نحوی اقدام کند که بودجه مورد نظر تا دهم فروردين ماه سال ۱۳۹۱ در اختيار دستگاه ذيربط قرار گيرد.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ هجدهم بهمن‌ماه يک‌هزار و سيصد و نود مجلس شورای اسلامی تصويب شد و در تاريخ ۳/۱۲/۱۳۹۰ به تاييد شورای نگهبان رسيد.

رئيس مجلس شورای اسلامی - علی لاريجانی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016