یکشنبه 28 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دولت و مخالفان سوريه همديگر را مسئول انفجارهای دمشق خواندند، يورونيوز

پس از وقوع دو انفجار انتحاری و سوءقصدی ديگر در دمشق، پايتخت سوريه، دولت و مخالفان مسلح مسئوليت آنها را به يکديگر نسب می‌دهند. دولت سوريه «تروريست‌ها» را مسئول انفجارها خوانده و مخالفان آنها را اقدامی از سوی دولت برای کاهش فشارهای بين المللی بر دولت سوريه می‌دانند.

در انفجار‌ها از جمله در نزديکی مرکز اطلاعاتی نيروی هوايی و پليس سوريه بيش از ۳۰ تن کشته و دست کم ۱۴۰ تن نيز زخمی شدند. در ميان جان باختگان اين حادثه نيروهای امنيتی و افراد غيرنظامی وجود داشته‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که ويدئوهای آماتور منتشر شده در اينترنت از اعتراض‌های ضددولتی در شهر رقه و تيراندازی به سوی معترضان خبر می‌دهند.

به گفتۀ فعالان حقوق بشر سوريه يک پسر يازده ساله در اين ميان کشته شده است. انتظار می‌رود روز يکشنبه، هجدهم مارس، در نخستين سالگرد آغاز اعتراض‌های ضددولتی در سوريه تظاهرات برگزار شود.

بنا بر اعلام سازمان ملل متحد شمار کشته‌های يک سال اخير در ناآرامی‌ها و اعتراض‌های ضدحکومتی سوريه از ۸۰۰۰ نفر گذشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016