یکشنبه 28 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض لندن به فيلتر شدن سايت "بريتانيا برای ايرانيان"، راديو بين المللی فرانسه

فرزاد جوادی - وزير امور خارجۀ بريتانيا، در بيانیۀ تندی فيلتر شدن سايت خود توسط دولت جمهوری اسلامی ايران را محکوم کرد. روز چهارشنبۀ گذشته، وزارت خارجۀ انگلستان سايت اينترنتی «بريتانيا برای ايرانيان» را با هدف تسهيل ارتباط با مردم ايران و از جمله ارائه خدمات و اطلاعات لازم برای گرفتن رواديد و همچنين توضيح سياست‌های بريتانيا در خصوص ايران، راه‌اندازی کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير امور خارجۀ بريتانيا، ويليام هيگ، در بيانیۀ تند خود اعلام کرد که دولت بريتانيا هيچ اختلاف و دعوايی با ملت ايران ندارد و افسوس می‌خورد که مقامات جمهوری اسلامی از ملت خود در هراس‌اند و از امکان هرگونه تماس ايرانيان با دنيای خارج وحشت دارند.
آقای ويليام هيگ در بيانیۀ خود تأکيد کرد که دولت متبوعش کماکان به تلاش برای بازگشايی باب تماس و ارتباط با ملت ايران – و نه دولت اين کشور- ادامه خواهد داد و از هر فرصتی برای ايجاد رابطه با مردم ايران استفاده خواهد کرد، زيرا دولت بريتانيا معتقد است که ملت ايران سزاوار آنست که از آزادی‌هايی که ساير مردم جهان از آن برخودارند، بهره‌مند باشد.
وزير خارجۀ بريتانيا در ادامۀ بيانيه، ضمن اشاره به تشديد سانسور در ايران، می‌افزايد: "مسئولان جمهوری اسلامی ايران نه تنها کانال‌های تلويزيونی بين‌المللی را برای جلوگيری از دسترسی مردم به اطلاعات هدف پارازيت قرار داده، نه تنها تئاتر و سينما و ديگر توليدات فرهنگی را بر مردم ايران ممنوع ساخته، بلکه حتی انتشار بسياری از آثار ادبی ديرينه و سنتی ايران را هم ممنوع کرده‌اند.
به نظر می‌رسد که آقای ويليام هيگ به مشکلاتی اشاره دارد که اخيراً وزارت ارشاد در مقابل انتشار آثاری چون "خسرو و شيرين" ايجاد کرده بود.
حدود چهار ماه قبل، به دنبال هجوم گروهی از طرفداران جمهوری اسلامی به سفارت بريتانيا در تهران که به آتش کشيدن و آسيب ديدن برخی از اموال و اسناد اين سفارتخانه انجاميد، دولت بريتانيا نمايندگی خود در تهران را تعطيل کرد و ضمن بازگرداندن ديپلمات‌هايش به انگلستان، نمايندگان جمهوری اسلامی در لندن را نيز از خاک کشور اخراج نمود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016