سه شنبه 1 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وکیل عامل کشتار افغانها: “او چیزی به یاد نمی آورد”، يورونيوز

وکيل روبرت بيلز، گروهبان آمريکايی، متهم به قتل ۱۶ غيرنظامی افغان در ولايت قندهار می گويد او چيزی از اين کشتار به ياد ندارد.

جان هنری بروان، پس از ديدار با موکل خود گفت او شب قبل و بعد از اين کشتار را بخاطر دارد، اما زمان وقوع آن را به ياد نمی آورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روبرت بيلز ۳۸ ساله متاهل و دارای دو فرزند، در ۲۱ اسفند ماه با ترک پايگاه نظامی خود در نزديکی قندهار مبادرت به قتل عام ۱۶ غيرنظامی از جمله ۹ کودک و سه زن افغان نموده و سپس جنازه های آنها را به آتش کشيد.

ارتش آمريکا برای آنچه که محاکمه عادلانه او عنوان شده مبادرت به انتقال اين گروهبان خود از افغانستان به کويت و سپس از آنجا به يک زندان نظامی در ايالت کنزاس آمريکا نمود.

تصميمی که خشم مردم افغانستان را برانگيخت.

روز شنبه در ادامه اعتراضات مردمی عليه اين تصميم دولت آمريکا، صدها نفر با برپايی تظاهراتی در جلال آباد افغانستان خواهان مجازات اين نظامی آمريکايی مطابق با قوانين اسلامی شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016