سه شنبه 8 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نخست وزير ترکيه با پيام و برنامه اوباما به تهران می آيد؟


خبرآنلاين - رجب طيب اردوغان اولين ميهمان خارجی تهران در سال ۹۱ است.


به گزارش خبرآنلاين، نخست وزير ترکيه نهم و دهم فروردين ماه به ايران سفر می کند.

اردوغان پس از شرکت در اجلاس بين المللی امنيت هسته‌ای که امروز و فردا –سه شنبه-در سئول پايتخت کره جنوبی برگزار می شود به تهران سفر خواهد کرد.

اجلاس بين المللی امنيت هسته‌ای بيست و ششم و بيست و هفتم مارس ۰هفتم و هشتم فروردين) در سئول با حضور ۴۵ کشور برگزار ‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اردوغان در اين سفر که داوود اغلو وزير امور خارجه و تانر ييلدز وزير انرژی ترکيه او را همراهی می کنند با باراک اوباما رئيس جمهور امريکا ملاقات خواهد کرد.

بنا بر اخباری که رسانه های ترکيه منتشر کرده اند، او در حاشيه اجلاس سئول با باراک اوباما درباره ايران و سوريه گفت‌وگو خواهد کرد.

اوباما علاوه بر اين ملاقات قرار است تا با روسای جمهور چين و روسيه نيز ديدار و درباره موضوع ايران با آنها رايزنی کند.

در همين حال رئيس جمهوری آمريکا امروز در سخنانی با اشاره به لزوم کاهش تسليحات اتمی موجود در جهان از امکان حل ديپلماتيک موضوع هسته ای ايران خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ، "باراک اوباما" که در دانشکده مطالعات خارجی هانکوک کره سخن می گفت، اظهار داشت: معتقدم که آمريکا برای کاهش زرادخانه اتمی خود تعهد اخلاقی دارد و بايد کاهش زرادخانه های اتمی موجود در جهان را نيز رهبری کند.

اوباما در ادامه گفت : من به عنوان رئيس جمهور تنها کشوری که از تسليحات اتمی استفاده کرده اعلام می کنم که همواره در فکر کاهش تسليحات اتمی ايالات متحده هستم .

وی در ادامه به ديدار خود با "ديميتری مدودف" رئيس جمهور روسيه در ماه می اشاره کرد و اظهار داشت : وقتی که با مدودف ديدار کردم نه تنها درباره کاهش تسليحات اتمی استراتژيک مسکو و واشنگتن، بلکه درباره کاهش سلاح های تاکتيکی دو کشور که هم اکنون در انبارها وجود دارند نيز صحبت کردم.

رئيس جمهور آمريکا افزود : چنين اقدامی تا پيش از اين انجام نشده بود و چنين اقدامی می تواند بر روی سياستهای رقيبان که فکر می کنند کاهش بودجه نظامی ضعيف شدن آنها را دربردارد، تاثير گذار خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016