یکشنبه 13 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ياسر هاشمی: ما را تخريب می کنند تا هاشمی را تخريب کنند

- سر فائزه درد می‌کند برای دردسر
- نمی توانيم سوابق مهندس موسوی را پنهان کنيم


ياسر هاشمی گفت: سر فائزه درد می‌کند برای دردسر. فعاليت سياسی دارد و پای نظرات خود می‌ايستد و حاضر به پرداخت هزينه هم هست. تا جايی که من می‌دانم از حکم دادگاهش اصلا ناراحت نيست.

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : ياسر هاشمی کوچکترين فرزند آيت الله هاشمی رفسنجانی است که نسبت به ديگر فرزندان وی کمتر در عرصه سياست ورود پيدا کرده است. برای همين گفت‌وگو را هم ۸ بار به اصطلاح پيچاند تا بالاخره مصاحبه کرد تا در موضوعات گوناگونی به سوالات پاسخ دهد.

به گزارش انتخاب، گزيده ی مصاحبه ی وی در پی می آيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* انسان در سير تکاملی خود ديدگاه های متفاوتی نسبت به خود و اطراف در مقايسه با گذشته پيدا می کند و اين مساله شامل آقای هاشمی هم می شود اما معتقدم هاشمی در اصول تغييری نکرده است.

* اظهارنظرهای ما به عنوان خانواده آقای هاشمی به ايشان هم هزينه وارد می کند به همين دليل بايد در اظهارنظرهای خود بيشتر دقت کنيم.

* ما را تخريب ميکنند تا هاشمی را تخريب کنند چون فرزند ايشان به خودی خود اهميت چندانی ندارد.

* معتقدم استراتژی دولت سازندگی گرچه در کوتاه مدت باعث بروز برخی فشارها شد اما در نهايت نتايج آن ماندنی شد.

* کشور را با صدقه دادن و گدا پروری نمی توان کشور را اداره کرد.

* نخبگان نه تنها نمی توانند انتقاد کنند بلکه حق سکوت کردن هم ندارند. عده ای معتقدند کسی که با ما نيست عليه ماست. البته آقای هاشمی حرف خود را می زند و متهم به حرکت در خلاف جهت است.

* جوانگرايی در سطوح عالی مديريت اصلا به صلاح کشور نيست و مديريت کشور را از قوه عاقله و تجربه دور می کند.

* اگر آقای هاشمی به جای حضور در انتخابات نهم به هدايت بازی می پرداخت اين برخوردها پيش نمی آمد اما ايشان بر اساس وظيفه اسلامی و انقلابی خود تشخيص داد بايد وارد شود. ايشان خيلی خوب می دانست پس از انتشار نامه ۱۸ خرداد ۸۸ مورد تهاجم قرار خواهد گرفت اما نامه را منتشر کرد.

* در دوره اصلاحات عده ای خيلی به حاج آقا بد کردند. خيلی از افرادی که زمانی مقابل پدر بودند به سمت ايشان بازگشتند، حالا يا اشتباه خود را پذيرفتند يا نفع سياسی داشتند.

* ما نمی توانيم سوابق آقای مهندس موسوی در دوران هشت سال نخست وزيری را پنهان و تاريخ را استتار کنيم يا گفته های هاشمی و رهبری را حذف کنيم. به هر حال وقتی امام از پله های هواپيما پايين آمدند آن افراد با ايشان بودند. ما که نمی توانيم آن روز يا افراد را حذف کنيم. به اعتقاد من بايد تحمل خود را بالا ببريم.

* سر فائزه درد می‌کند برای دردسر. فعاليت سياسی دارد و پای نظرات خود می‌ايستد و حاضر به پرداخت هزينه هم هست. تا جايی که من می‌دانم از حکم دادگاهش اصلا ناراحت نيست.

* بيش از آن که موضوع مهدی واقعی باشد سياسی است اما جايی نشنيدم که پدرم گفته باشند مهدی متهم نيست و پاک است و هميشه گفته مهدی در وقت خود می آيد و به اتهامات پاسخ می دهد.

* نيامدن مهدی به ايران يک تصميم سياسی برای جلوگيری از به سمت تنش رفتن کشور بود.

* آقای هاشمی قضيه فيلتر شدن سايت را در جلسات مجمع از آقای اژه ای پيگيری کردند.

* آقای هاشمی چندين بار نسبت به تغيير جاسبی تصميم گرفتند. دقيقا زمان آخرين تصميم را به خاطر ندارم اما می دانم چند بار اين تصميم نهايی شد. ولی فضا هميشه به سمتی می رفت که کسی جز جاسبی نمی توانست جلوی موج های مخرب عليه دانشگاه آزاد را بگيرد.

* نظر آقای هاشمی اين بود که فقط دکتر جاسبی توان اداره دانشگاه آزاد در فضای ملتهب را دارد و از اين مجموعه صيانت کند.

* ثبات مديريت در دانشگاه آزاد نتيجه مطلوبی داشت که قابل چشم پوشی نيست و اميدوارم به عنوان يک مدل قابل استناد در کشور باشد.

* حالا يک بار در يک جای کشور ثباتی ايجاد شده و نتيجه آن برای همه قابل قبول و رضايت بخش است اما به آن انگ های عجيب می زنند.

* ريشه هجمه ها عليه دانشگاه آزاد يک منبع عظيم مالی- انسانی با ۳۰۰ هزار ميليارد تومان است و کسی دغدغه خيرخواهانه برای آن ندارد.

* فرهاد دانشجو نه گزينه هاشمی بود نه گزينه احمدی نژاد. گزينه تعدادی از اعضای هيئت امناست.

* انتخاب فرهاد دانشجو قانونی نيست، گرچه به آن وجاهت قانونی داده اند. دليل قانونی نبودن آن هم اين است که حق رای در تعيين رئيس جديد را از جاسبی گرفتند.

* کسی که ريشه اسلامی و انقلابی دارد نمی تواند آقای هاشمی را خارج از انقلاب ببيند يا طوری عمل کند که خود را بی نياز از مشاوره با ايشان بداند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016