دوشنبه 14 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش اختيارات وزارت نفت برای مقابله با تحريم

وزير نفت با تاکيد بر اينکه ايران با تحريم‌های اعمال شده عليه صنعت نفت خداحافظی کرده از افزايش اختيارات وزارت نفت در سال ۱۳۹۱ خبر داد و گفت: اميدواريم امسال توليد نفت افزايش يابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رستم قاسمی با تشريح رويکردهای وزارت نفت در سال ۱۳۹۱ که از سوی مقام معظم رهبری سال "توليد ملی، حمايت از کار و سرمايه ايرانی" نامگذاری شده است، اظهار داشت: تحريمهای اعمال شده عليه صنعت نفت ايران شکست خورده و مانع رشد و توسعه اين صنعت نخواهد شد.

وزير نفت اظهار کرد: امروز تحريم صنعت نفت از ديدگاه مخالفان "تحريم سخت" تلقی می شود ولی با اطمينان و شناخت از توانمندی های داخلی می گويم صنعت نفت با تحريم خداحافظی کرده است.

وی افزود: با کمک کارکنان صنعت نفت در سال ۹۱ اهداف صنعت نفت را با شتاب بيشتر پيش برده و با نيروی توانمند، متخصص و متعهد داخلی، برنامه های خود را دنبال خواهيم کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين عضو کابينه دولت دهم ادامه داد: با پيش بينی های صورت گرفته و حمايت‌های رئيس جمهوری و دولت و ساير مسئولان، سال ۹۱ با مشکلات مالی کمتری رو به رو خواهيم بود و با منابع مالی جديد و مصوبه های مجلس اميدواريم از توانمندی‌های داخلی بيشتر استفاده کنيم.

قاسمی تاکيد کرد: استفاده از منابع مالی بانکها، صندوق های انرژی و اوراق مشارکت، از برنامه های صنعت نفت در سال جاری است.

وزير نفت با بيان دستاوردهای سال ۱۳۹۰ که سال "جهاد اقتصادی" بود، افزود: سال گذشته سال بسيار خوبی برای صنعت نفت بود و به لطف خدا موفقيت های بسياری برای اين صنعت حاصل شد.

اين عضو کابينه دولت دهم افزود: ديدار مقام معظم رهبری در آغاز سال ۹۰ از عسلويه و در پايان سال از پژوهشگاه صنعت نفت، پيام مهمی برای دنيا داشت و مسئوليت سنگينی برای کارکنان صنعت نفت به دنبال دارد.

اين مقام مسئول،ادامه داد: ما بايد بتوانيم رضايت مقام معظم رهبری را با برآورده ساختن خواسته های ايشان از صنعت نفت کسب کنيم.

وی افزود: سند توسعه ساخت داخل برای بسياری از تجهيزات مورد نياز صنعت نفت تهيه و تعيين تکليف شده و برای ساخت داخل بسياری ديگر از کالاهای نفتی، زمان مشخص کرده ايم که بايد در آن تاريخ ها، کالاهای موردنظر ساخت داخل شود که در همين زمينه نيز، نقشه راه بخش عمده ای از فعاليت های پژوهش و فناوری تعيين شد.

وزير نفت ادامه داد: طرح تحول در صنعت نفت برای توليد، بعد از بحثهای فنی که در شرکتهای توليدی صورت گرفت تعين تکليف شده و امروز ما می دانيم که در چه ماهی، در چه سالی و در چه ميدانی چه ميزان توليد بايد داشته باشيم و نقشه راه شرکت های توليدی کاملا مشخص شده است.

قاسمی تصريح کرد: در سال ۹۰ بخشی از قانون نفت تصويب شد و اختيارهايی که از سوی دولت به وزارت نفت داده شده، بی سابقه بود و زمينه خوبی فراهم شد که بتوانيم در سال ۹۱ که از سوی مقام معظم رهبری سال "توليد ملی، حمايت از کار و سرمايه ايرانی" اعلام شد، به رشد و توسعه صنعت نفت بپردازيم.

به گفته وی نامگذاری سال ۹۱ از سوی رهبر معظم انقلاب، برنامه ريزی شده و دقيق صورت گرفت و با توجه به اين مفاهيم، اين نامگذاری با محاسبات بسيار دقيق انجام شده است.

وزير نفت يادآور شد: مسئوليت صنعت نفت در سال جديد بسيار سنگين است و اميدواريم توليد نفت و گاز در کشور امسال افزايش يابد و روند صعودی در توليد را شاهد باشيم.

وی با بيان اين که حمايت از توليد ملی در قالب ساخت تجهيزات مورد نياز صنعت نفت امکان پذير است، ادامه داد: بخش بزرگی از توليدات صنعتی کشور به تامين نيازهای صنعت نفت اختصاص دارد؛ به همين دليل سهم ايجاد اشتغال به واسطه صنعت نفت در مجموع کشور بالاست.

وزير نفت درباره محورهای سه گانه نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: اين نام گذاری در واقع ادامه اهداف سال جهاد اقتصادی است، زيرا ما در سال ۹۰ رويکرد توليد داخلی را تقويت کرديم و با برنامه ريزی های انجام شده، امسال نيز توليد ملی محور کار توسعه صنعت نفت است.

قاسمی درباره کار و سرمايه ايرانی بيان کرد: در نامگذاری امسال، حمايت از همه افرادی که امکان سرمايه گذاری در کشور دارند و دارای سرمايه و توانمندی فنی، دانش و فناوری، اقتصادی و مالی هستند، درمجموع مد نظر مقام معظم رهبری بوده است.

وی ادامه داد: وزارت نفت از همه افرادی که توانمندی و سرمايه در اختيار دارند، برای حضور در صنعت نفت استقبال می کند.

وزير نفت درباره حمايت از نيروی کار نيز اظهار کرد: من بارها گفته ام و بر اين اعتقاد هستم که نيروی انسانی صنعت نفت دارای توانمندی های بسياری هستند.

قاسمی با تاکيد بر اهميت نقش نيروی انسانی در تعالی صنعت نفت تصريح کرد: اگر بخواهيم در صنعت نفت تغيير ايجاد کنيم توسط نيروی انسانی امکان پذير خواهد بود نه تجهيزات؛ بنابراين از همه کارکنان صنعت نفت به ويژه کارکنان عملياتی می خواهيم که توجهشان به سوی توليد و سازندگی در نفت باشد.

اين مقام مسئول ادامه داد: صنعت نفت دارای نيروهای متعهد و متخصص بسياری است و درباره نيروهای پيمانکار نيز با برنامه ريزی‌های انجام شده، از مديران خواسته شد در گام نخست تا پايان فروردين ماه وضعيت اين نيروها را تعيين تکليف کنند.

قاسمی در پايان خاطر نشان کرد: تا پايان فروردين نيروهای فوق ديپلم به بالا و ديپلم با ۱۰ سال سابقه کار تبديل وضعيت خواهند شد و بقيه نيروها نيز در قالب تعاونی تبديل وضعيت خواهند شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016