دوشنبه 14 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گردهمايی اعتراضی فعالين آذربايجانی در مورد وضعيت فاجعه آميز درياچه اورميه

يوردنت: فعالين ملی و مدنی آذربايجان روز ۱۳ فروردين، روز طبعيت را با گردهمايی برای درياچه اورميه گرامی داشتند.

امسال نيز برای سومين سال متوالی روز سيزده بدر در شهرهای مختلف آذربايجان با اعتراض به وضعيت اسفناک درياچه اورميه برگزار شد. بنا به گزارشات و عکس های ارسالی منابع محلی، دهها تن از قعالين حرکت حرکت ملی و مدنی آذربايجان در شهرهايی چون اورميه، تبريز و مشگين شهر با در دست داشتن پلاکاردهايی و سر دادن شعارهايی اعتراض خود را نسبت به سياست جمهوری اسلامی در قبال خشکاندن درياچه اورميه ابراز داشته اند. معترضين آذربايجانی که ديگر از بی توجهی حکومت ايران به اين مسئله مايوس گشته اند با نوشتن پلاکاردهايی تلاش کردند تا اينبار بطور مستقيم دقت جامعه جهانی بخصوص سازمان ملل متحد را به فاجعه عمدی زيست محيطی درياچه اورميه جلب کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در يکی از اين پلاکاردها که خطاب به دبير کل سازمان ملل است چنين نوشته شده است: " آقای بان کی مون، آيا طرح خشکاندن درياچه اروميه به اندازه برنامه هسته ای ايران مصيبت بارتر نيست؟ "

اين اعتراضات در حالی صورت می گيرد که سال گذشته بدنبال اعتراضات و تظاهرات گسترده در شهرهای آذربايجان در خصوص وضعيت درياچه اورميه صدها نفر دستگير، شکنجه و به زندانهای طولانی مدت محکوم شدند. همچنين همزمان با اعتراضات سال گذشته منابع حقوق بشری آذربايجانی از کشته شدن سه نفر در جريان تظاهرات خيابانی به دست ماموران حکومتی خبر دادند.

ادامه اين اعترضات عليرغم جو شديد امنيتی و سرکوب ها حکايت از اهميت حياتی درياچه اورميه دارد. بطوريکه به گفته کارشناسان محيط زيست خشک شدن درياچه اورميه سبب تبديل آذربايجان به بيابانهای نمک شده و زندگی بيش از سيزده ميليون انسان در منطقه آذربايجان را به خطر خواهد انداخت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016