یکشنبه 28 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشی از پخش اعترافات تلويزيونی فعالان عرب دستگير شده، هرانا

خبرگزاری هرانا – شبکه دولتی پرس تی وی روز گذشته با پخش اعترافات عده ای از بازداشت شدگان عرب شهر شوش آنها را متهم به خشونت، ترور و بصورت مشخص شايسته اعدام معرفی نمود.

شبکه مذکور با پخش اعترافات جمعی از بازداشت شدگان آنها را وابسته به يک گروه مسلح و متهم به ترور نمود، در فيلم مذکور و در اعترافاتی که بنظر می رسد تحت فشار صورت گرفته است اين افراد به اقدامات تروريستی اعتراف ميکنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برادر يکی از بازداشت شدگان به نام "سعيد دبات" که در فيلم مذکور به عنوان يکی از عوامل تحريک اين افراد از وی چندين بار ياد شده است در گفتگو با گزارشگر هرانا اعترافات پخش شده در اين خصوص را تکذيب کرد.

سعيد دبات در گفتگو با هرانا گفت:" برادرش احمددبات ۲۱ ساله به همراه، سجاد بيت عبدالله (کعبی) ۱۸ ساله، ماهر کعبی، حسن ناصری ۲۴ ساله از جمله بازداشت شدگان تظاهرات شوش هستند که اعترافاتشان روز گذشته در شبکه پرس تی وی پخش شده است.

سعيد دبات در ادامه افزود: در شب اربعين سال ۹۰ که همه ساله در شهر شوش مراسم عزاداری در دسته های مختلف برپا می شود جمعی از جوانان اقدام به سر دادن شعارهايی به زبان عربی در تشويق به تحريم انتخابات مجلس و همينطور شعارهايی با مضمون مطالبات قومی نمودند که با دخالت نيروهای انتظامی و اطلاعاتی حدود ۴۰ نفر از جمله برادرم در آن تجمع بازداشت شدند.

پس از بازداشت اين افراد پيگيری ها زيادی از سوی خانواده انجام گرفت از جمله مراجعه به دفتر نمايندگان مجلس، مراجعه به دادسرای شهر شوش، مراجعه به اداره اطلاعات شوش، نيروی انتظامی، دادسرای انقلاب اهواز، اداره اطلاعات استان خوزستان، اما هيچ نتيجه ای از اين پيگيری ها حاصل نشد.

سر انجام پس از يک ماه دوندگی و عدم نتيجه مناسب مادران بازداشت شدگان با گذاشتن قران بر سر مقابل دادسرا و اداره اطلاعات شوش تجمع کردند که با ايشان برخوردی هم صورت گرفت و در اين بين مادر سجاد بيت عبدالله به نام حميده دبات مجروح شده و هم اکنون در بيمارستان به سر می برد.

با توجه به اين پيگيری ها هنوز نشانی از محل نگهداری اين افراد به دست نيامده است تا اينکه روز گذشته با مراجعه خانواده ها به اداره اطلاعات ماموران با بلوتوث کردن فيلم پخش شده در پرس تی وی و با به کار بردن اين جمله که " اينها فرزندان تروريست شما هستند" برويد نگاه کنيد، باز هم پاسخی در مورد وضعيت اين افراد به خانواده ها ندادند.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: " کليه مطالبی که از سوی بازداشت شدگان در فيلم پخش شده؛ دروغ است و هيچ فعاليت سازمان يافته تروريستی از سوی اين افراد انجام نپذيرفته است و افراد در تظاهرات خودجوش مردمی بازداشت شدند و جرمشان در بدترين حالت بر اساس قوانين فعلی جمهوری اسلامی تبليغ عليه نظام و يا اخلال در نظم عمومی است."

وی هم چنين تاکيد کرد: "در مستند پخش شده اعترافات افرادی پخش می شود که اقدام به قتل يک کشاورز نموده اند که هيچ ربطی به اعتراضات شهر شوش ندارد و فرد به قتل رسيده حدود ۴ سال پيش در حميديه به قتل رسيده است."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016