یکشنبه 20 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جعفر شجونی در گفت وگو با«ندای انقلاب»: آقای هاشمی ظاهرا مصلحت خود را هم تشخیص نمی دهند

آقای هاشمی اول تلاش كند، خانواده خود را اصلاح كند، هيچ يك از دلسوزان انقلاب دوست ندارند آقای هاشمی اینگونه مواضع اتخاذ کند، مقام معظم رهبری با درايت خود دوباره ايشان را برای رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام انتخاب كردند و آقای هاشمی بايد از اين اعتماد در جهت منافع نظام استفاده كند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر شجونی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با ندای انقلاب در واکنش به آظهارات آقای هاشمی رفسنجانی در مورد رابطه با آمریکا گفت: ما از گفته برخی از افراد مانند آقای هاشمی در زمینه رابطه با آمریکا متاسفيم، ايشان با برخی از رفتارها نشان داده است كه حتی مصلحت خود را نيز تشخيص نمی‌دهد.

وی افزود: ما دوست نداريم آقای هاشمی از آرمان‌های انقلاب دور شود، اينكه چه موجب شده كه ايشان به دنبال طرح چنين مسائلی باشند، بايد از خودشان پرسيد، اگر آقای هاشمی خود را شاگرد امام (ره)می‌داند بايد بداند كه امام فرمودند رابطه با آمريكا رابطه گرگ و ميش است.

شجونی در اين رابطه عنوان كرد: آمريكا با سياست‌های خود نشان داده است كه به دنبال منافع خود با فريب دادن كشورهای مختلف است، طرح چنين مسائلی به معنای قربانی كردن انقلاب پای منافع آمريكا است.

وی با اشاره به شكست‌های آمريكا در وضعيت كنونی افزود: آمريكا امروز از گذشته ذليل‌تر شده است، در افغانستان، عراق و ... نتوانسته است به هيچ كدام از اهداف خود برسد، و با كشور قدرتمندی به نام ايران در منطقه مواجه است، با چنين وضعيتی اگر برخی افراد كه خود را از سابقه‌داران انقلابی می‌دانند آمريكا را يك ابرقدرت بدانند، ناشی از بيسوادی آنها است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بيان اينكه ملاك در زمينه رابطه با آمريكا مواضع مقام معظم رهبری است، گفت: ايشان بارها اعلام كرده‌اند، كسانی كه قصد رابطه با آمريكا دارند یا الفبای ايرانی بودن را نمی‌فهمند يا الفبای غيرت را نمی‌دانند.

وی عنوان كرد: آقای هاشمی به دليل مواضع نادرست خود در فتنه ۸۸ بايد سكوت كند، اما هرازگاهی مصاحبه‌هايی می‌كند و مواضعی اتخاذ می‌كند كه در شان نظام جمهوری اسلامی نيست. امام و مقام معظم رهبری در زمنيه رابطه با آمريكا نظر مخالف آقای هاشمی دارند، اما هاشمی بر خلاف دو رهبر انقلاب حرف می‌زند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با ذكر اينكه برخی خانواده آقای هاشمی پس از انتخابات سال ۸۸ مردم را دعوت به حضور در خيابان‌ها برای راهپيمايی عليه نظام می‌كردند، گفت: آقای هاشمی اول تلاش كند، خانواده خود را اصلاح كند، هيچ يك از دلسوزان انقلاب دوست ندارند آقای هاشمی اینگونه مواضع اتخاذ کند، مقام معظم رهبری با درايت خود دوباره ايشان را برای رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام انتخاب كردند و آقای هاشمی بايد از اين اعتماد در جهت منافع نظام استفاده كند.

شجونی با ذكر اينكه آمريكا هيچگاه دوستی خود را با كشورها تا پايان ادامه نداده است، گفت: همسر شاه در خاطرات خود ميگويد «ما اين همه ما به آمريكا خدمت كرديم اما با وقوع انقلاب ما را به آمريكا راه ندادند»، مقامات آمريكا بی‌وفا هستند و بسياری از دوستان خود را كه با خشم ملت‌هايشان روبرو شدند به آمريكا راه نداده‌اند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پايان گفت: تا وقتی منافع آمريكا تامين باشد، دوستان خود را در كشورهای مختلف حمايت می‌كند، اما اگر منافعشان به خطر افتاد و از دست دوستان آمريكا نيز كاری برنيامد، اين دوستان آمريكا هستند كه مورد غضب اين كشور قرار می‌گيرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016