سه شنبه 22 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع کارگران "نی بُر" کشت و صنعت کارون شوشتر

دو هزار کارگر «نی بُر» کشت و صنعت کارون شوشتر در اعتراض به عدم محاسبه سنوات بيمه‌ای و افزايش نيافتن دستمزد خود در سال‌های گذشته، دست از کار کشيده و در مقابل درب ورودی کارخانه تجمع کرده‌اند.


ايلنا: يک فعال کارگری در خوزستان گفت: دو هزار کارگر «نی بُر» کشت و صنعت کارون شوشتر در اعتراض به عدم محاسبه سنوات بيمه‌ای و افزايش نيافتن دستمزد خود در سال‌های گذشته، دست از کار کشيده و در مقابل درب ورودی کارخانه تجمع کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقايار حسينی خاطرنشان کرد: اين کارگران فصلی که به کار تخصصی بريدن نی اشتغال دارند خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و همچنين افزايش دستمزد ماهانه خود هستند..

او افزود: عدهٔ زيادی از کارگران نی بر کشت و صنعت به سن بازنشستگی رسيده اما به دليل تعويق در پرداخت حق بيمه توسط کارفرما امکان بازنشسته شدن و استفاده از مزايای تامين اجتماعی را ندارند، علاوه بر اين سازمان تامين اجتماعی کار اين کارگران را جزء مشاغل سخت و زيان آور محسوب نمی‌کند.

او ياد آور شد کارگران فصلی نی بر تا پايان برداشت نی، يعنی دو ماه آينده قرار داد امضاء کرده‌اند اما با ورود مديريت جديد اين کارگران فصلی پيش از پايان قرارداد اخراج خواهند شد.

او همچنين گفت: طرح طبقه بندی مشاغل برای اين کارگران مهيا شده که امکان اجرای اين طرح با مخالفت مديريت جديد به جهت عدم پرداخت مابه تفاوت سالهای ۷۲ کارگران تا هم اکنون متوقف شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016