چهارشنبه 23 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازگشت قيمت آزاد دلار به تابلوی صرافی‌ها، سکه طرح جديد ۷۴۰ هزار تومان

خبرگزاری مهر - گروه اقتصادی: با خروج دلار تک نرخی ۱۲۲۶ تومانی از تابلوی صرافی ها، قيمت دلار ۱۸۸۰ تومانی بر روی تابلوها نقش بست.

به گزارش خبرنگار مهر از ميدان فرودسی (بازار ارزفروشان تهران)، قيمت هر دلار در تابلوی صرافی ها امروز ۱۸۸۰ تا ۱۸۸۵ تومان است و قيمت خريد آن بين ۱۸۶۳ تا ۱۸۷۰ تومان در نوسان است با اين حال قيمت دلار در بازار آزاد برای فروش ۱۸۷۰ تومان است که نشان دهنده پائين تر بودن قيمت فروش دلار در بازار آزاد نسبت به تابلوی صرافی ها است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برپايه اين گزارش قيمت فروش هر يورو نيز امروز در تابلوی صرافی ها ۲۴۵۰ تا ۲۴۵۵ تومان و قيمت فروش ۲۴۷۵ تومان است، قيمت خريد پوند هم ۲۹۶۵ تا ۲۹۷۰ تومان و قيمت خريد ۳۰۲۰ تومان اعلام شده است.

با اين حال قيمت فروش هر يورو در بازار آزاد بين ۲۴۵۰ تا ۲۴۶۰ تومان متناسب با قيمت های جهانی در نوسان است. همچنين قيمت خريد دلار آزاد نيز توسط واسطه های بازار ۱۸۶۰ تومان است.


کاهش خريد و فروش در بازار ارز

يک فعال بازار ارزهای معتبر در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکيد بر اينکه خريد و فروش در بازار بسيار کم شده است، گفت: آن ازدحامی که در ماههايی از سال گذشته بر بازار حاکم شده بود ديگر وجود ندارد.

وی با تاکيد بر اينکه در صورت تزريق دلار از سوی بانک مرکزی در بازار، حباب احتمالی فورا تخليه می شود، گفت: با ورود دلار بانکی به بازار قيمت ها به صورت لحظه ای کاهش می يابند اما در صورت توقف عرضه ارز قيمت ها دچار نوسان رو به بالا خواهند شد.

همچنين بررسی بازار انواع سکه در تابلوی صرافی ها نيز نشان می دهد که بسياری از صرافی ها از درج قيمت های مربوط به انواع سکه در تابلوهای خود خودداری کردند با اين حال قيمت خريد سکه طرح جديد در برخی تابلوها ۷۴۰ هزار تومان اعلام شده است اما قيمت فروشی برای آن در تابلوها وجود ندارد.

هر قطعه سکه طرح قديم نيز امروز از سوی صرافی ها ۷۱۵ هزار تومان برای خريد اعلام قيمت می شود و برای فروش نيز قيمت ۷۳۰ هزار تومانی را اعلام می کنند.

نيم سکه امروز ۳۵۵ هزار تومان خريداری و ۳۶۷ تا ۳۶۸ هزار تومان نيز فروخته می شود. ربع سکه ۱۸۰ هزار تومان خريداری و بين ۱۹۰ تا ۱۹۲ هزار تومان نيز قيمت فروش دارد.

همچنين بررسی وضعيت قيمت سکه های گرمی نيز نشان دهنده درج قيمت ۹۵ هزار تومانی خريد برای آن در تابلوی صرافی ها و ۱۰۵ هزار تومانی فروش است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016