شنبه 27 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

از ۱۵ فروردين بنزين ۹۸۰ تومان می شود! انتخاب

بر اين اساس ، از ماه ارديبهشت ، همچنين قيمت ۶۰ ليتر سهميه بنزين دولتی در هر ليتر ۵۵۰ تا ۵۶۰ تومان خواهد بود.
پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : در جلسه ای که اواخر هفته گذشته و برای تعيين قيمت بنزين در سال اينده برگزار شده است، مقرر گرديد که قيمت بنزين از ۱۴ فرودين ماه سال آينده ۴۰ درصد افزايش پيدا کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی "انتخاب"؛ بر همين اساس بنزين آزاد از ۱۴ فروردين ۹۱ به قيمت ۹۸۰ تومان در جايگاه های عرضه سوخت ارائه خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اين اساس ، از ماه ارديبهشت ، همچنين قيمت ۶۰ ليتر سهميه بنزين دولتی در هر ليتر ۵۵۰ تا ۵۶۰ تومان خواهد بود.

تاکنون خبری مبنی بر افزايش ساير حامل های سوختی مثل گازوئيل و گاز سی ان جی و ال پی جی دريافت نشده است.

گفتنی است در چند روز اخير اخبار ضد و نقيضی در خصوص قيمت نهايی بنزين و روز اغاز اعمال قيمت های جديد مطرح شده بود.

مسئولين چه می گويند؟

پيش از اين رئيس هيئت مديره جايگاه داران سوخت کشور هم هفته گذشته از احتمال فروش بنزين ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تومانی در جايگاه ها تا فروردين ماه سال ۱۳۹۱ خبر داده است.
با اين حال وزارت نفت با تاکيد بر برخورد قانونی با هرگونه گران فروشی بنزين در جايگاه‌ها، اعلام کرده: دولت تصميم جديدی برای تغيير قيمت و سهميه بنزين در نوروز اتخاذ نکرده است.

صدرمويد حسينی عضو کميسيون انرژی مجلس هم گفت: «من نشنيدم که دولت تصميم خاصی را گرفته باشد و اکنون هم با توجه به اينکه در قانونی که اخيرا تصويب کرديم وضعيت بنزين مشخص شده، اين صحبت ها را من در حد شايعه می دانم و فکر می کنم مشکل خاصی وجود ندارد و مردم هم برای تامين بنزين در ايام عيد و تعطيلات هيچ مشکلی نخواهند داشت.»

نماينده مردم خوی در مجلس ادامه داد: «قيمت ها هيچ تغييری نخواهد داشت و به همان روال سابق است اما پس از عيد و احيانا بعد از تعطيلات نوروزی دولت بر اساس مصوبه قانونی تا بيست درصد می تواند قيمت بنزين دولتی و آزاد را افزايش دهد. ولی پيش از آن قانونی نيست و فکر هم نمی کنم دولت قبل از اين تاريخ بخواهد قيمت بنزين را افزايش دهد.»

وی افزود: «در صورت افزايش بيست درصدی، قيمت بنزين به ۸۵۰ تومان خواهد رسيد.»

حسينی درباره اخباری مبنی بر فروش بنزين آزاد در بعضی جايگاهها با قيمت ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ تومان گفت: «فروش بنزين آزاد در جايگاه ها با قيمتی غير از قيمت مصوب دولتی امری غيرقانونی است و مسئولين مربوطه در صورت اطلاع بايد با جايگاه داران متخلف برخورد کنند. من فکر می کنم اگر احيانا موردی هم وجود دارد به صورت مخفيانه است و بعيد می دانم که در عمل اين اتفاق افتاده باشد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016