شنبه 26 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لاوروف: روسيه، هند و چين خواستار حل صلح آميز مساله هسته ای ايران هستند


مسکو، ۲۵ فروردين، خبرگزاری ريا نووستی ـ روسيه، هند و چين منحصرا خواستار حل صلح آميز مساله هسته ای ايران هستند. اين مطلب را "سرگی لاوروف" (Sergey Lavrov) وزير امور خارجه روسيه اظهار داشت.

لاوروف در نشست خبری مشترک به همراه وزيران خارجه هند و چين گفت: "ما موضوع ايران را مورد بحث قرار داديم. ما بخاطر اوضاع در اطراف ايران که شريک ديرينه ما و عضو تعداد زيادی از اتحاديه های منطقه ای بوده و از جمله دارای مقام ناظر در سازمان همکاری های شانگهای است، جدا نگران هستيم".

وزير امور خارجه روسيه گفت موضع سه کشور در خصوص مساله هسته ای ايران يکسان است.

لاوروف خاطرنشان کرد: "ما منحصرا خواستار حل صلح آميز اين مساله بر اساس تصميمات موجود آژانس بين المللی انرژی اتمی و شورای امنيت سازمان ملل متحد هستيم و اين مواضع در اعلاميه مشترک پايانی ما بازتاب يافته است".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يادآور می شود دور جديد مذاکرات گروه "۱+۵" ميانجيان حل مساله هسته ای با ايران روز شنبه در استامبول آغاز می شود.

آمريکا و برخی از ديگر کشورهای غربی معتقدند که ايران تحت پوشش برنامه صلح آميز هسته ای مشغول ساخت سلاح هسته ای است. مقامات ايرانی نيز با رد اين اتهامات بارها اعلام کرده اند که برنامه هسته ای اين کشور صرفا جهت رفع نيازهای انرژی است.

تعدادی از کشورها و سازمان های بين المللی قطعنامه های گوناگونی را در رابطه با مساله ايران صادر کرده و خواستار تامين شفافيت کامل برنامه هسته ای ايران و اثبات ماهيت صرفا صلح آميز آن هستند. در اين قطعنامه ها تحريم هايی عليه جمهوری اسلامی اعمال شده است.

از جمله در رابطه با ايران چهار قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل متحد وجود دارد که در آنها تحريم هايی عليه اين کشور اعمال شده است.

گروه "۱+۵" مرکب از ۵ عضو دايمی شورای امنيت و آلمان از سال ۲۰۰۳ ميلادی (۱۳۸۲) به همراه آژانس بين المللی انرژی اتمی خواهان آن است که ايران کارهای مربوط به غنی سازی اورانيوم را که برای رژيم منع گسترش هسته ای خطرساز است، متوقف سازد.

آخرين مذاکرات ميان ايران و گروه "۱+۵" که روزهای ۲۱ و ۲۲ ژانويه در استامبول انجام شد، بدون نتيجه بپايان رسيد

رييس جمهور و اعضای دولت آمريکا واقعا گفته اند که هيچگونه سناريوی اقدامات عليه ايران را منتفی نمی دانند اما بر اين نکته پافشاری کرده اند که حل ديپلماتيک مساله را ترجيح می دهند. ضمنا هر چه بيشتر مطالبی در اين مورد در رسانه ها به چاپ می رسد که آمريکا و اسراييل در حال برنامه ريزی عمليات نظامی عليه ايران هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016