دوشنبه 28 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزييات سرقت اطلاعات سه ميليون کارت بانکی اعلام شد

خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) ـ تهران - مدير اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی با اعلام جزييات سرقت اطلاعات سه ميليون کارت بانکی گفت: ۳۰ تا ۴۰ درصد از کارت های مذکور غير فعال بوده و به همين دليل سارقين نمی توانند هيچ اقدامی در خصوص آن ها انجام دهند.

به گزارش ايرنا، 'ناصر حکيمی ' عصر يکشنبه در نشستی خبری افزود: البته با توجه به اين که کارتی در اختيار فرد سوء استفاده کننده نبوده و رمزی نيز نداشته است، امکان برداشت از حساب ها وجود ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان آن که بانک مرکزی روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته توانست از طريق مرکز امنيتی کنترل (کاشف) اين تهديد امنيتی را رصد کند افزود: اقدامات لازم روز جمعه انجام شد و روز شنبه اطلاع رسانی در اين زمينه صورت گرفت.

اين مقام مسئول در خصوص عامل اين تهديد امنيتی گفت: فرد مذکور در وبلاگی ادعای دارا بودن اطلاعات امنيتی کارت های بانکی را کرده بود ، اما وی هيچ تماسی با بانک مرکزی نداشته است.

به گفته وی ، بانک مرکزی پس از شناسايی و کنترل اين تهديد، کارت های مشکوک را غير فعال کرده و از مردم خواست از طريق خودپردازها رمز کارت های خود را تغيير دهند.

حکيمی، تهديد امنيتی سيستم بانکی را غير جدی دانست و گفت: ماهيت اطلاعات فرد سارق، حساس نيست و بنابر اين بانک مرکزی کارت هايی که دارای مخاطرات بيشتری بودند را غير فعال کرد.

مدير اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی از دارندگان کارت ها درخواست کرد که نسبت به تغيير رمز خود اقدام کنند و برای افزايش ضريب اطمينان، هر سه ماه يک بار اين کار را انجام دهند، ضمنا از رمز های ساده نيز استفاده نکنند.

وی با اشاره به برنامه بانک مرکزی برای تغيير رمز کارت های بانکی از ارديبهشت و خرداد ماه سال جاری گفت: اين تهديد موجب شد تا اين برنامه زودتر اجرايی شود.

مدير اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی با اشاره به اينکه فرد مدعی دارنده اطلاعات هيچ اطلاعات اينترنتی در مورد بانک ها ندارد گفت: تاريخ انقضا و کد ‍CVV۲ هيچ جا ذخيره نمی شود و بنا بر اين امکان سوء‌استفاده اينترنتی از بانک ها وجود ندارد.

وی با اشاره به دقيق تر شدن قوانين و مقررات ناظر بر خدمات بانکی و پرداخت ها افزود: از اين پس سخت گيريهای جدی برای شرکت های توليدکننده کارت های اعتباری انجام خواهد شد تا امکان سوء‌استفاده کاهش يابد.

حکيمی با تصريح اين نکته که هيچ برداشتی در راستای اين تهديد از حساب های بانکی انجام نشده گفت: مشتريان خدمات بانکی بايد از اين پس برای عمليات بانکی خود از سايت های غير مجاز استفاده نکنند تا اطلاعاتشان لو نرود.

وی در خصوص دستگيری عامل اين تهديد بانکی افزود: بانک مرکزی در اين زمينه هيچ اطلاعی ندارد و مراجع امنيتی پيگير موضوع هستند.

حکيمی عدم بايگانی صحيح اطلاعات در شرکت توليدکننده کارت ها را دليل بروز اين مشکل اعلام کرد و گفت: کليه عمليات اين شرکت تحت نظارت بانک مرکزی قرار گرفته تا تصميم گيری در مورد توقف يا ادامه فعاليت آن انجام شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016