سه شنبه 22 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بانک مرکزی: به دستور هيئت دولت و با امضای رحيمی پول‌ها را برداشتيم

خبرگزاری فارس: جلسه امروز کميسيون اقتصادی مجلس به بررسی برداشت شبانه دولت از حساب برخی بانک‌ها اختصاص داشت.

سيدناصر موسوی نماينده مردم فلاورجان و عضو کميسيون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه عصر امروز کميسيون متبوعش با معاونين بانک مرکزی اظهار داشت: اين جلسه در ارتباط با برداشت‌های بانک مرکزی از بانک‌های ديگر بود.

وی افزود: يک جلسه ديگر نيز هفته گذشته با محمود بهمنی و معاونين وی داشتيم که گزارشات آنها در آن جلسه کامل نبود و گزارشات تکميلی جلسه امروز موکول شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين نماينده مجلس ادامه داد: همچنين قرار بود در جلسه امروز بهمنی يک گزارش مکتوب از اين موضوع به رئيس کميسيون اقتصادی بدهد‌ چرا‌که طبق ماده ۲۳۳ آئين نامه داخلی مجلس رئيس مجلس از رئيس کميسيون اقتصادی خواسته بود تا موضوع را پيگيری کرده و گزارشی به هيئت رئيسه بدهد که البته اين گزارش مکتوب نيز امروز ارائه نشد.

موسوی با بيان اينکه بهمنی امروز در جلسه حاضر نشد، گفت: حبيبی، اسلامی‌پناه‌ و گودرزی مدير کل امور بين‌الملل بانک مرکزی به علاوه مديران عامل و برخی از اعضای هيئت مديره بانک‌های که از حساب‌های آنها پول برداشت شده بود و همچنين نماينده مرکز پژوهش‌ها و ديوان محاسبات در جلسه امروز حاضر بودند.

وی در خصوص سخنان حاضرين در جلسه نيز تصريح کرد: مدير‌عامل بانک‌ها که مبالغی از حساب‌شان برداشت شده بود، اين گونه توضيح دادند که ظاهرا يک مرتبه مبالغی از سوی بانک مرکزی از حساب‌های اين بانک‌ها برداشت شده و حدود ۹۰ درصد آن مبالغ به حساب آنها برگشت خورده و دوباره روز ۲۸ اسفند ماه مبالغی از حساب‌ها برداشت شده است.

اين عضو کميسيون اقتصادی مجلس افزود: اکنون نيز مقداری از پول‌های برخی بانک‌ها به حساب‌شان واريز شده است اما پول‌های برداشت شده بعضی بانک‌های ديگر هنوز به آنها داده نشده است.

موسوی با اشاره به گزارش بانک مرکزی گفت: گزارش بانک مرکزی اين بود که طبق دستور هيئت دولت و به امضای رحيمی معاون اول رئيس جمهور اين مبالغ را برداشت کرده‌اند و همچنين اين برداشت‌ها ما‌به‌التفاوت فروش ارز به اين بانک‌ها بوده است.

وی همچنين تصريح کرد: بانک‌ها نيز می‌گويند ارزی که از بانک مرکزی می‌گيريم، طبق همان مصوبه و بدون کم و کاست بايد به مشتری واگذار کنيم.

اين نماينده مجلس با اعلام اين خبر که مرکز پژوهش‌ها و ديوان محاسبات تخلف بانک مرکزی را محرز دانستند، گفت: در آخر اين جلسه قرار شد حبيبی معاون رئيس بانک مرکزی يک گزارش مکتوبی از اين موضوع به رئيس کميسيون اقتصادی بدهد تا پس از ارائه اين گزارش و با آماده شدن گزارش کميسيون، اين گزارش به هيئت رئيسه داده شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016