دوشنبه 28 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حذف پيشنهادات وزارت نفت در بودجه ۹۱ بدون اطلاع وزير

خبرگزاری مهر ـ سخنگوی کميسيون انرژِی مجلس با تاييد اين خبر که پيشنهادات وزارت نفت در بودجه ۹۱ حذف شده است، از جديت برخی از اعضای کميسيون تلفيق برای بازگشت پيشنهادات وزارت نفت به بودجه ۹۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، طبق اخبار به دست آمده، سهم نفت از بودجه ۹۱ از آنچه مسئولان اين وزارتخانه در پيشنهادات خود خواستار آن بوده اند بسيار پايين تر است و به گفته کارشناسان و تعدادی از نمايندگان مجلس بودجه وزارت نفت در لايحه ۹۱ وضعيت خوبی ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته يک منبع آگاه در تنظيم لايحه بودجه ۹۱ پيشنهادات وزارت نفت در اين لايحه گنجانده شد اما پس از آنکه لايحه از چاپخانه خارج شده است، خبری از آنچه که با نظر وزير نفت در لايحه دولت به تصويب دولت رسيده، نبود.

عماد حسينی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با تاييد اين خبر اظهارداشت: وزارت نفت از نظر بودجه ای وضعيت خوبی ندارد. مخصوصا اينکه ما در شرايط بين المللی خاصی به سر می بريم و بودجه فعلی که در لايحه بودجه ۹۱ در نظر گرفته شده است نمی تواند صنعت نفت را در سال جاری به نقطه ای که مد نظر است برساند.

سخنگوی کميسيون انرژی مجلس گفت: تلاش ما اين است که پيشنهاداتی به تصويب برسانيم که درصد قابل توجهی از بودجه وزارت نفت را برگردانيم. هرچند کمبود در وزارت نفت به لحاظ بودجه ای زياد است اما ما تلاش خودمان را می کنيم.

وی ادامه داد: متاسفانه بودجه ای که از سوی وزير و مسئولان وزارت نفت برای سال ۹۱ پيشنهاد شده در لحظات آخر دچار تحول شده است.

حسينی گفت: يکی از مواردی که قرار است در لايحه بودجه ۹۱ به آن پرداخته شود نحوه پرداخت ها به سازمان هدفمندی يارانه است اما به شرکت گاز هيچ مبلغی تعلق نمی گيرد. يکی از پيشنهادات اين است که ۳۰ درصد از درآمد حاصل از هدفمندی يارانه ها به توسعه گاز رسانی و امور زيربنايی اختصاص يابد.

وی افزود: در بخش پالايش و پخش هم همين وضعيت وجود دارد و موضوع بنزين و فرآورده های آن مطرح است. برای سرمايه گذاری و توليد بنزين هم هدفگذاری نشده است.

عضو کميسيون تلفيق مجلس خاطرنشان کرد: نکته مثبتی که در تنظيم بودجه نفت وجود دارد دادن مجوز۱۰ ميليارد دلاری به بانکها برای سرمايه گذاری پروژه های صنعت نفت است.

وی گفت: نمايندگان پيشنهاداتی برای سرمايه گذاری در ميادين مشترک به کميسيون تلفيق ارائه شده کرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016