سه شنبه 29 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دلار ۱۲۲۶ تومان در بودجه ۹۱ بسته شد

خانه ملت ـ سخنگوی کميسيون تلفيق مجلس از تصويب نرخ ارز ۱۲۲۶ تومانی در لايحه بودجه ۹۱ خبر داد و افزود: ۱۰ درصد از صندوق توسعه ملی به صورت ارزی و يا ريالی در اختيار بخش صنعت و معدن به استثنای بخش مسکن قرار می گيرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، محمدمهدی مفتح در حاشيه نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۹ فروردين) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در تشريح آخرين مصوبات کميسيون تلفيق با اشاره به بررسی بخش درآمدی لايحه بودجه ۹۱ از سوی اين کميسيون بيان کرد: براساس مصوبه تلفيق سازمان امور دانشجويان می تواند ۲۳۱ ميليارد ريال درآمد کسب کند که اين درآمد از طريق خريد تعهدات آموزش رايگان و همچنين تعهدات مستنکفين بورس با هزينه های شخصی و جرايم آن و همچنين برگزاری آزمون زبان خارجه برای متقاضيان تحصيل در خارج از کشور به دست می آيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنين درآمد حاصل از سوءتبليغ و خدمات تهديدکننده سلامت به ميزان ۲۰۰ ميليارد ريال پيش بينی شد. در برنامه پنجم توسعه نيز برای تبليغ خدمات و کالاهايی که برای سلامتی مضر هستند، جرايمی پيش بينی شده بود.

اين عضو هيات رئيسه کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هشتم با بيان اينکه مقرر شد تعرفه تمديد پروانه وکلای دادگستری ۲۰ درصد افزايش پيدا کند، تصريح کرد: در مصوبه ديگری کميسيون نسبت به محل مصرف منابع صندوق توسعه ملی تجديدنظر کرد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه پنجم توسعه منابع صندوق توسعه ملی بايد به صورت ارزی به درخواست کنندگان پرداخت و به صورت ارزی پس گرفته شود، به استثنای بخش کشاورزی که حداکثر ۱۰ درصد از صندوق توسعه ملی را به صورت ريالی می تواند دريافت کند.

اين نماينده مجلس هشتم با بيان اينکه مقرر شد در سال ۹۱ ماده ۹۴ برنامه پنجم در مورد صندوق توسعه ملی تغيير کند، افزود: ۱۰ درصد از صندوق توسعه ملی به صورت ارزی و يا ريالی می تواند در اختيار بخش صنعت و معدن به استثنای بخش مسکن قرار بگيرد و همچنين ۱۸ درصد از منابع اين صندوق تنها به صورت ارزی در اختيار پيمانکاران بخش غيردولتی که در حوزه های بالادستی نفت و گاز فعاليت می کنند با تضمين شرکت ملی نفت ايران و با سود حداقل ۸ درصد بتواند تخصيص پيدا کند.

مفتح يادآور شد: از ۱۰ درصد کشاورزی و ۱۰ درصد صنعت و معدن که تصويب شد، ۳ درصد از طريق کميته امداد امام خمينی (ره) و سازمان بهزيستی در اختيار طرح های مددجويان کميته امداد و سازمان بهزيستی قرار بگيرد.

وی با اشاره به مصوبه ديگر کميسيون تلفيق تصريح کرد: مقرر شد درآمدی را که دولت برای بودجه عمومی کشور که به طور خاص برای نفت و گاز پيش بينی کرده همان رقم را کميسيون تصويب کرد که آن رقم ۵۶ هزار ميليارد است.

سخنگوی کميسيون تلفيق مجلس هشتم با بيان اينکه در مصوبه ديگر مقرر شد که شرکت ملی نفت و کليه دستگاه های دولتی که از ارز استفاده می کنند مکلف هستند که ارز خود را با هماهنگی بانک مرکزی و با نرخ اين بانک به ريال تبديل کنند، گفت: در مصوبه ديگری کميسيون تلفيق بانک مرکزی را مکلف کرد ۲۰ درصد از منابع قرض الحسنه بانک ها را به مددجويان کميته امداد امام خمينی (ره) تخصيص دهد که اين کار با معرفی کميته امداد به مددجويان پرداخت می شود.

مفتح همچنين در رابطه با مصوبه کميسيون تلفيق در مورد تعيين نرخ ارز در لايحه بودجه ۹۱ تصريح کرد: نرخ ارز در لايحه بودجه برای مواردی که نياز به محاسبه نرخ ارز داريم، همان نرخ ارز مرجع يعنی ۱۲۲۶ تومان تصويب شد، البته براساس برنامه پنجم توسعه رژيم ارزی ما، رژيم شناور مديريت شده است و بانک مرکزی و دولت مکلف هستند نرخ ارز را در همين محدوده مديريت کنند، اما ارز را به نرخ روز به فروش برسانند.

به گفته عضو هيات رئيسه کميسيون تلفيق در مورد واگذاری و حق الشرکه مقرر شد برای فروش نقدی ۶ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان و برای واگذاری ها و تهاترها ۲۳ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان تصويب شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016