چهارشنبه 30 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون رئيس جمهور عراق: ايران از طريق حريم هوايی عراق به رژيم سوريه اسلحه می فرستد

دبی- العربيه.نت - طارق الهاشمی معاون رئيس جمهوری عراق که به اتهام دست داشتن در يک عمليات تروريستی تحت تعقيب دولت اين کشور قرار دارد روز سه شنبه ۱۷-۴-۲۰۱۲ اعلام کرد که ايران از طريق حريم هوايی عراق، اسلحه و مهمات نظامی به رژيم سوريه ارسال می کند.

در همين حال برهان غليون رئيس شورای ملی سوريه امروز نيز يک بار ديگر مقامات ايرانی را به ارسال کمک های نظامی به رژيم بشار اسد متهم کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


الهاشمی در گفت گو با روزنامه "زمان" ترکيه اظهار داشت: "با وجود اينکه دولت عراق گفته است تصميمات شورای امنيت و اتحاديه عرب را رعايت خواهد کرد، اما واقعيت چيز ديگری را نشان می دهد".

معاون رئيس جمهور عراق که در ترکيه بسر می برد گفت: "مخالفان سوری، تعدادی از عراقی ها را به اتهام قاچاق اسلحه بازداشت کرده اند. "

مخالفان رژيم سوريه بارها جمهوری اسلامی ايران را به حمايت از رژيم دمشق، از طريق ارسال کارشناسان نظامی و مهمات متهم کرد ه اند.

در حدود يک ماه پيش آمريکا از مقامات عراقی خواست تا مانع ارسال اسلحه ی ايرانی از طريق عراق به رژيم سوريه شوند.

ويکتوريا نولند، سخنگوی وزارت خارجه ايالات متحده آمريکا در اين زمينه گفت: "به مقام های عراق ياد آوری کرده ايم که صدور هرگونه جنگ افزار يا ابزار و آلات مشابه از ايران به دمشق از طريق اين کشور به عنوان نقض آشکار قطعنامه های شورای امنيت تلقی می شود".

در همين زمينه نوری المالکی، نخست وزير عراق در بيانيه ای ضمن تکذيب اين گزارش ها گفت: "تنها کمک های بشردوستانه ايران از عراق به سوريه منتقل شده است."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016