چهارشنبه 30 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ای هيچ بر هيچ مپيچ! ناصر مستشار

کيهان شريعتمداری بعنوان بازوی ولايت فقيه وسياست گذار ـ هر روز در سايت های اينترنتی مجاز در خارج کشور بدنبال موضوعی جالب عليه اپوزيسيون پرسه می زند!
کيهان با تمام تلاش های شبانه روزی می خواهد به خودش ثابت کند که اپوزيسيون خارج کشور چه سبز،زرد و قرمزش توخالی اند و هيچ اثری نمی توانند در سرنگونی مستحکم جمهوری اسلامی داشته باشند؟
خوب اگر اين اپوزيسيون نحيف و بی لياقت اصلا قادر نيست که حکومت اسلامی را سرنگون کند، پس چرا شما کيهانيان پرصلابت و متکی بر امت ايران ، دائما اين "هيچ" را بزرگ می کنيد و آنرا شماتت می کنيد که در برابر جمهوری اسلامی مقتدر هيچکاره هستيد؟
اگر اپوزيسيون داخل و خارج کشور در نزد کيهان هيچ هست ،پس چرا آن روزی نامه اينهمه بر اپوزيسيون هيچ می پيچد و وقت خودش را تلف می کند؟
دنيا همه هيچ و کار دنيا همه هيچ
ای هيچ برای هيچ بر هيچ مپيچ
دانی که از آدمی چه ماند پس مرگ
عشق است و محبت است و باقی همه هيچ
کيهان به اپوزيسيون می گويد شما خارجه نشينان چقدر از واقعيات ايران بدور هستيد!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اخيرا سايت های اينترنتی شباهت زيادی پيدا کرده است به بحث های روبروی دانشگاه تهران در سالهای ۵۷ ،۵۸ ،۵۹ واوائل۶۰ که هرکسی از تلاش ها ،خواندها ، آموخته های فکری داشت و لابد توشه ای سياسی اندوخته بود می توانست آنجا در برابر انظار عمومی عرضه نمايد.خوبی اينتر نت در اين هست که زهرا خانم ندارد اما هکر های ويروسی دارد که گاهی اوقات کامپيوتر را فلج و زمين گير می کند .چماقدار های روبروی دانشگاه تهران ديگر در اينتر نت کاری نمی توانند پيش ببرند ،چون همه پشت کامپيوتر نشسته اند وفاصله ها مانع در گيری شده است اما روبروی دانشگاه تهران بخاطر نزديکی افراد باعث شده بودکه همه با ادب بحث بکنند وشايد بعضی اوقات به مشاجره کشيده می شد. اما در اينترنت هم چماقدار ها يک چيز هائی از هرطرف پيدا می کنند و با نوشته هايشان مثل چماق استفاده می برند ومی زنند بر سرکسانی که با آنها به توافق نمی رسند.توهين های جلوی دانشگاه تهران از اينترنت کمتر نيست . هر توهينی مقابل دانشگاه تهران باعث در گيری می شد اما در اينترنت توهين ها منجر به در گيری نمی شود چون نويسندگان روبروی يک ديگر نيستند وهر کس يک گوشه دنيا کنار کامپيوترش نشسته و هرچه دل تنگش می خواهد می نويسد.
بازی بس است کمی عاقل شويم!

قومی متفکرند در ره دين، قومی فتاده در راه يقين
می ترسم که بانگ آيد، راه نه آن است و نه اين
ای بی خبران اگر جرات داريد از دنيای گذشته به حال وآينده بر گرديد. تمام تحصيلات و دانش شما که آموخته ايد دروغ است چراکه اصلا به آنها باور نداريد. برای هر مسئله به سراغ گذشته می رويد ودر همان جا می مانيد و اصلا نمی خواهيد به خودتان زحمت بدهيد که به دنيای کنونی سفری نمائيد. وقتی می شنويد يک ايرانی در امريکا در يکی از شهرهای گمنام به مقام شهرداری رسيده است از خود بيخود می شويد. ايرانی که پس از ۳۰ يا ۴۰ سال زندگی در امريکا به مقام شهرداری می رسد برای شما باعث شعف است اما در ايران از سپردن شهر و روستا به خود اهالی وحشت داريد. شما با اهالی مختلف ايران چکار کرده ايد که همواره وحشت داريد آنها از ايران جدا شوند. تا کی در روياهای کوروش کبير می خواهيد زندگی کنيد. اگر کوروش کبير هم الان زنده شود از خجالت به ايرانی بودن خود هر گز افتخار نخواهد کرد. همه ملتها پيشرفت کرده اند وملت ايران ـ خمينی به ايران آورد وبه کره ماه برد. اين هست امانتداری فرزندان کوروش!! نگوئيد نمی دانستيد تاريخ چيست وکوروش را نمی شناختيد ، همه اينها دروغ هست. محمد رضا پهلوی کوروش را به همه شناسانده بود. آنموقع که او جشن های ۲۵۰۰ ساله را برگزار می کرد همه او را مسخره می کردند حالا همان سياسی های مخالف او طرفدار کوروش وپاسار گارد شده اند. ملتی که يک بار ضد شاه می شود ويکبار کمونيست ويک روز مسلمان دو آتشه ، هيچ گاه سرنوشت روشنی نخواهد داشت. برگرديد به دنيای عصر حاضر که اصلا مشکل نيست. گذشته را تحقيق کنيد اما در گذشته نمانيد وبرگرديد به وضع فعلی خود تا اين سرزمين را سامان بدهيد. ملا در حاکميت است و شما هنوز در باره ۱۲۰۰ سال پيش دعوا می کنيد.اگر قدرت رسيديد به مردم آزادی بدهيد و با دمکراسی ايران را اداره کنيد. از همين الان به روی هم شمشير نکشيد تا دشمنان خوشحال شوند. فروش اسلحه کشور های امپرياليستی بس است. تا به امروز اينقدر اسلحه خريديد بس است. يک کم عاقل شويد وبه خرد ورزی روی بياوريد. به افتخارات گذشته غبطه خوردن اما زير سيطره ملا زندگی کردن ننگ است. اگر راست می گوئيد ننگ را از مملکت پاک کنيد وبه روی هم چنگ نکشيد. بچه بازی را کنار بگذاريد وبه يک ديگر توهين نکنيد. نگوئيد ما يک ملت هسيم واصلا مسئله نداريم ولی بلا فاصله به يک ديگر فحش ندهيد. اگر ايرانی ناب پيدا کرديد حتما خونش را مثل فاشيست های هيتلر آلمانی آزمايش کنيد آيا خون آريائی در خونش روان هست يا نه ، سپس اورا بعنوان شاه ويا ولی فقيه ويا رئيس جمهور انتخاب کنيد. خاک برسر ملت ايران که منتظر شما مانده اند تا شما آنها را نجات بدهيد. برابر عصر کنونی زندگی کردن ومطابق روزگار خويش بودن بسيار سخت است لذا شما ها پشت نياکانتان مخفی می شويد از خود چيزی برای عرضه وارائه نداريد. چون چيزی در چنته نداريد به گذشته سفر می کنيد تا تاريخ گذشته به کمک شما بيايد. خودتان بجنبيد وکار در ست را آغاز کنيد. گذشتگان در زير خاک مانده اند ونمی توانند برای شما کاری کنند. از گذشته ياد بگيرد تا حال وآينده را بسازيد نه اينکه در گذشته همچنان سير وسياحت کنيد. رژيم اسلامی را با اعمال تفرقه آفرين بيش از اين شاد نکنيد.
پس از شکست های رقابتی اپوزيسيون خارج کشور که در شهرهای فرنگ يعنی برو کسل و بعد برلين ،لندن و پاريس تشکيل شد و هچ نتيجه ای نداد ،شهرهای استکهلم و واشگتن به داد اپوزيسيون در مانده شتافتند که بارديگر هيچ حاصلی نداشت!
اپوزيسيونی لجوج و سرتقی که در ۳۳ سال گذشته از شکست های خود به مردمی که ادعای نمايندگی آنها را می کند اما به آنان هيچ گزارشی نمی دهد!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016