دوشنبه 4 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توقف ۱۰ پروژه سدسازی در اروميه، مذاکره ايران-آذربايجان برای انتقال آب ارس


خبرگزاری مهر ـ معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا از مذاکره با کشور آذربايجان برای فراهم شدن امکان انتقال آب رودخانه مرزی ارس به درياچه اروميه برای جلوگيری از ادامه خشکی آن خبر داد و گفت: ساخت و آبگيری ۱۰ سد در اطراف اروميه متوقف شده است.

محمدرضا عطارزاده در گفتگو با مهر از آخرين برنامه ها و تلاشهای صورت گرفته در زمينه جلوگيری از ادامه خشکی درياچه اروميه خبر داد و گفت: در مورد درياچه اروميه بايد گفت که بارش های جوی به ميزان ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش يافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا اظهار داشت: به صورت کلی با توجه به کاستی ها و وضعيتی که در درياچه اروميه اتفاق افتاده است، شرايط فعلا رو به بهبود نيست.

عطارزاده با اظهار اميدواری نسبت به اينکه خشکی درياچه اروميه متوقف شود، از کند شدن سرعت خشک شدن اين درياچه خبر داد و افزود: در هر صورت هنوز در اين بخش کاهش منابع آبی وجود دارد.

اين مقام مسئول در وزارت نيرو از توقف سدسازی و آبگيری سدها در حوزه درياچه اروميه و سدهای تاثيرگذار بر درياچه خبر داد و تصريح کرد: فعلا ۸ تا ۱۰ پروژه در حوزه درياچه اروميه متوقف شده است.

وی از تعيين تکليف احداث پروژه ها در اطراف درياچه اروميه خبر داد و بيان داشت: برای اين منظور در زمينه های مطالعاتی تدقيق می شود و چندين گروه نيز برای انجام اقدامات زمين شناسی منطقه درياچه اروميه و مقايسه آن با درياچه های اطراف اروميه فعاليت دارند.

معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا تاکيد کرد: همچنين وضعيت بارشها، درجه حرارت و تبخير آب نيز در اين درياچه در دست بررسی قرار گرفته است.

عطارزاده خاطر نشان کرد: همه اين اقدامات برای اين است که بتوانيم راهکاری برای بهبود وضعيت درياچه اروميه پيدا کنيم، البته تامين آب برای درياچه اروميه از خارج حوزه نيز از مباحث مطرح در اين بخش است.

وی با اشاره به برنامه ريزی برای انتقال آب از رودخانه مرزی ارس، گفت: مطالعات انتقال آب از رودخانه مرزی ارس در شمال غرب کشور در دست انجام است.

اين مقام مسئول در وزارت نيرو افزود: البته رعايت سهم حقابه های ايران با کشورهای ديگر در اين رودخانه در حال انجام است. ما تقاضايی را ارائه کرديم که دولت آذربايجان در استفاده ايران از سهم آبی خود در رودخانه ارس کمک کند.

به گفته عطارزاده، اين بحثها و مذاکرات با کشور آذربايجان انجام شده است و اميدوارم در مراحل تکميلی کار قرار بگيرد و به ما کمک شود که بتوانيم اقدامات عملياتی را از اين حوزه داشته باشيم. از برخی ديگر از حوزه ها نيز فعاليتها و مطالعاتی صورت گرفت که در برخی اجرايی و در مواردی نيز در دست انجام است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016