جمعه 8 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد خزاعی:ایراد اتهامات بی‌اساس علیه ایران،مشخصه بارز سیاست جنگ‌طلبانه رژیم صهیونیستی است

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در جلسه شورای امنیت این سازمان با موضوع «قاچاق غیرقانونی فرامرزی، تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی»، ترور دانشمندان هسته‌يی کشورمان را از جمله اقدامات رژیم صهیونیستی در چارچوب تروریسم دولتی عنوان كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) محمد خزاعی در سخنرانی خود با اشاره به ادعاهای نماینده رژیم صهیونیستی تصریح کرد: نماینده این رژیم در چارچوب سیاست‌های جنگ‌طلبانه و عملیات روانی - تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی ایران از تریبون شورای امنیت برای ایراد اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌نماید و در اظهارات اخیر خود اتهامات بی‌پایه‌ای را در مورد قاچاق سلاح علیه ایران وارد نمود، در شرایطی که این رژیم از طریق عوامل خود به اقدامات جنایتکارانه‌ای از جمله تروریسم دولتی دست زده که نمونه روشن آن ترور دانشمندان هسته‌يی ایران است.

وي افزود: ادعاهای بی‌اساس رژیم صهیونیستی علیه ماهیت صلح‌آمیز فعالیت‌های هسته‌يي ایران، تلاش دیگری از سوی این رژیم برای انحراف توجهات افکار عمومی جهان از توسعه مخفیانه زرادخانه سلاح‌های هسته‌يی، داشتن غیرقانونی صدها کلاهک هسته‌يی و دیگر سلاح‌های کشتار جمعی که کل منطقه را تهدید می‌کند و علیه صلح و امنیت بین‌المللی می‌باشد.

وي در ادامه سخنرانی خود دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در مورد عوامل تهدید کننده صلح و امنیت بین‌المللی از ناحیه قاچاق فرامرزی در حوزه‌های قاچاق مواد مخدر، تروریسم، قاچاق انسان‌ها و تجارت غیرقانونی اسلحه را تشریح کرد.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد قاچاق فرامرزی در ابعاد مختلف آن را یکی از چالش‌های عظیمی خواند که جامعه بین‌المللی با ان روبرو است و انواع مختلف قاچاق، تروریسم، تجارت غیرقانونی اسلحه و جنایت‌های سازمان یافته آن‌چنان مشکلاتی به وجود آورده که صرفا با تلاش‌های دسته جمعی و متمرکز که مبتنی بر اصول و مسوولیت‌پذیری مشترک است، قابل حل خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي افزود: جمهوری اسلامی ایران به خاطر موقعیت جغرافیائی خود که در منطقه‌ای واقع شده که تنش و درگیری و فعالیت‌های غیرقانونی شامل تجارت غیرقانونی سلاح‌های سبک، جنایات سازمان یافته،تروریسم و قاچاق مواد مخدر در آن وجود دارد، از هیچ نوع تلاشی برای مقابله با این فعالیت‌های غیرقانونی دریغ نکرده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه قاچاق مواد مخدر اقدامات گسترده‌ای شامل تقویت نیروهای مرزبانی، صرف میلیاردها دلار برای ارتقاء سیستم امنیتی و کنترل مرزی مبذول نموده و تاکنون در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، قاچاق اسلحه‌های سبک و مبارزه با تروریسم بیش از چهار هزار نفر از نیروهای مومن و فداکار کشورمان به شهادت رسیده‌اند.

خزاعی درباره موضوع قاچاق سلاح‌های کوچک و سبک تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران یکسری قوانین، مقررات و دستورالعمل‌ها را اجرائی نموده که زمینه جلوگیری و مبارزه با تجارت غیرقانونی سلاح‌های کوچک و سبک و مشکلات ناشی از آن را برای مقامات و نهادهای ذیربط فراهم می‌کند.

وي تاکید كرد: برنامه‌ها و سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور غلبه بر کاستی‌ها و مقابله موثر با مشکلات جهانی در زمینه قاچاق فرا مرزی نیازمند بازنگری است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016