جمعه 8 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خطیب نماز جمعه تهران: دولت و مجلس براي حل مشكلات كارگران کمیته مشترک تشکیل دهند

ایلنا: خطیب نماز جمعه تهران گفت: دولت و مجلس باید کمیته مشترک تشکیل بدهند و با عبور از تابلو‌ها و تبلیغات به مشکلات کارگران رسیدگی کنند تا این مشکلات پیش آمده برای کشور با همفکری و تولید به پیروزی قطعی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه دوم نماز جمعه عبادی سیاسی تهران با اشاره به روز کارگر گفت: انسان در این عالم حتی در حال خواب نیز تحرک دارد و چه خوب است که انسان به کار خود و کارگران اهمیت دهد.

امام جمعه موقت تهران گفت: کارگران ما بهترین قشر جامعه ما هستند و بسیجی و جبهه‌ای بودند و رنج‌های زیادی متحمل شدند.

صدیقی تصریح کرد: دولت و مجلس باید کمیته مشترک تشکیل بدهند و با عبور از تابلو‌ها و تبلیغات به مشکلات کارگران رسیدگی کنند تا این مشکلات پیش آمده برای کشور با همفکری و تولید به پیروزی قطعی تبدیل شود.

وی افزود: توجه به تولید بايد در دستور کار امسال قرار بگیرد زیرا این یک فرصت است و اگر به آن توجه نشود باعث ضرر می‌شود و همه باید به فکر باشند و موانع را برطرف کنند و مجلس و دولت باید برای امنیت شغلی كارگران قوانین را تسهیل کنند راه را براي کارگران هموار کنند چرا كه كارگران مسئولیت بزرگی در این راه بر عهده دارند.

وی با اشاره به نزدیک بودن روز معلم خاطرنشان کرد: روز معلم روز شهادت مردی عالم و فقیهی بزرگ و پاره تن امام است و این مساله ایجاب کرد روزی به عنوان روز معلم نامگذاری شود.

وی افزود: باید دقت شود که معلمی مانند آب است و همه به آن نیاز دارند و ادم از گهواره تا گور دانش آموز است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه نیاز بشر به معلم نیازی همیشگی است،تصریح کرد: کار انبیاء معلمی بوده است اما از یاد نبریم معلم در فرهنگ ما پدر دوم حساب می‌شود و با هنر خود خشت خامی را می‌پزد و مرده‌ای را زنده می‌کند.کار معلمی کار ساده‌ای نیست و اوست که افراد را برای اینده جامعه تربیت می‌کند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اگر معلم را تکریم کردیم و به او جایگاه و ارزش دادیم می‌توانیم از او این توقع داشته باشیم و باید زندگی معلم را طلا گرفت و به آن‌ها اهمیت داد.

وی گفت: دشمن به معلمین و اساتید دانشگاه ما امید داشت اما استقامت معلمین و اساتید ما دشمن را مایوس کرد و انشالله برای همیشه نا‌امید باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



صدیقی با اشاره به طرح تحول وزارت علوم و آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش گزارشاتی به من دادند اما این‌ها کافی نیست و جوانان ما در مدرسه باید به ارزش کار و رونق جامعه آگاه شوند و ما نیاز و به تحول عمیق و ریشه‌ای در این بخش داریم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: این مقاومت و توسل برای ما عزت آفریده و این نشست نشان داد که ملت ایران مقاوم است و از حق خود نمی‌گذرد و هرگز عقب نشینی نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر دنیا با ما همکاری کند به نفع خودشان است، گفت: در دور دوم مذاکرات نوبت آن‌هاست كه حسن نیت خود را نسبت به ايران نشان بدهند.

صدیقی با اشاره به روز خلیج فارس گفت: صد‌ها سال است که این خلیج به نام فارس ثبت شده و برخی افراد که حسن نیت ندارند القائاتی می‌کنند اما ملت ایران گوشش به این حرف‌ها بدهکار نیست و از عهده همه امور بر می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقاومت مردم بحرین اشاره کرد و افزود: این افراد مظلومینی هستند که هیچ کس از آن‌ها حمایت نکرد اما آنقدر مقاومت کردند که نقشه‌ها، نقش بر آب شد و مجامع بین الملل رفتار دولت بحرین را محکوم کرده و این مقاومت تا دستیابی به پیروزی قطعی ادامه دارد.

امام جمعه موقت تهران همچنین به حضور رژيم صهيونيستي‌ در کشور‌های منطقه اشاره کرد و گفت: از ملتهای مسلمان توقع می‌رود که با این رژیم همکاری نکنند زيرا این رژیم به نفع مسلمانان کار نمی‌کند و نباید در راه خواسته‌های این رژیم گامی برداشته شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016