دوشنبه 11 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون دبير کل خانه کارگر در اجتماع کارگران: در سال حمايت از کارگر ايرانی هم اجازه راهپيمايی روز کارگر را ندادند

- کارگران در دهه ۶۰ با وجود جنگ از بهترين امتيازات بر خوردار بودند و انواع کالاهای نقدی و غير نقدی و حقوق مکفی دريافت می‌کردند
- تعداد نمايندگان مجلسی که آشنا به قانون کار و مشکلات کارگری باشند کمتر از انگشتان يک دست است


خبرگزاری کار ايران (ايلنا): معاون دبير کل خانه کارگر با انتقاد از عدم صدور مجوز راهپيمايی روز کارگر گفت: در سالی که مزين به نام توليد ملی و حمايت از سرمايه ملی شده است نبايد از راهپيمايی کارگران که نشان دهنده و بيان کننده مشکلاتشان است جلو گيری می‌‌شد.

حسن صادقی ضمن گراميداشت ياد و خاطره قربانيان اين روز بزرگ خطاب به مسئولان گفت: اگر شعار و عمل مسئولان يکی باشد کارگر ايرانی عزت‌مند شده و اقتصاد کشور رونق خواهد يافت.

او با بيان اينکه هم اکنون شاهد بيکاری و بی عزتی کارگران کشور هستيم خاطر نشان کرد: روزکارگر در تمام دنيا يا جشن گرفته می‌شود و يا اينکه صدای اعتراض کارگران بگوش می‌رسد که اگر جشن گرفته شود بايد رصد شود که چرا در اين روز کارگران جشن می‌گيرند و اگر نيز صدای کارگر بلند است باز هم بايد تحقيق شود که چرا فرياد کارگران بلند شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون دبيرکل خانه کارگر با تاکيد بر اينکه در کشوری که ندا و صدای کارگر بگوش می‌رسد بدين معنی است که کارگر به مقام شامخ خود نرسيده است.

صادقی افزود: اگر مسئولان دولتی در راستای فرمايشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کنند نبايد با تقاضای مجوز راهپيمايی کارگران مخالفت کنند و کارگران در اين راهپيمايی می‌خواهند بگويند آنچه که مقام رهبری ملاک قرار داده است سرلوحه کار خود کنند.

او ادامه داد: پی روی به اهداف نام گذاری امسال تحت عنوان توليد ملی و حمايت از کار و سرمايه ايرانی، اقتصاد کشور را از اقتصاد بنکداری واختلاسی به اقتصاد توليدی و عزتمند تبديل می‌کند که متاسفانه در بخشهای اقتصادی و مديريتی عمل به اين هدف در حد يک شعار باقی مانده است.

او با بيان اينکه اگر در هر کشوری اختلاسی نظير اختلاس بزرگ کشور ما رخ می‌داد شاهد اخراج رئيس کل بانک مرکزی آن کشور بوديم اظهار داشت: روز کارگر روز اعتراض و روز حق خواهی کارگران است.

رئيس اتحاديه پيشکسوتان خانه کارگر اظهار کرد: کارگران در دهه ۶۰ با وجود جنگ از بهترين امتيازات بر خوردار بودند و انواع و اقسام کالاهای نقدی و غير نقدی و حقوق مکفی دريافت می‌کردند که اين وضعيت به تدريج تا دهه ۸۰ کمرنگ‌تر شد و بعد از دهه ۸۰ کم کم شاهد تعطيلی کارخانجات و اخراج و تعديل کارگران بوديم.

وی با بيان اينکه جامعه کارگری بايد اثرات يک نظام هدفمند را پاس بدارد، اظهار داشت: هفته کارگر همچنين فرصتی است تا جامعه کارگری به مطالبات معوقه خود پرداخته و آنچه را که در سال گذشته همانند همسان سازی حقوق بازنشستگان تامين اجتماعی، ماده ۱۰ نوسازی صنايع، اجرای بيمه کارگران ساختمانی بصورت دقيق و قانون سخت وزيان آور و نارسايی‌هايی که در حوزه تامين اجتماعی وجود دارد بپردازند.

صادقی با انتقاد از صدا وسيما که چرا در اين تجمعات و راهپيمايی‌ها حضور ندارند افزود: سخنان کارگران در اين روز مهم به نفع دولت و نظام است که بايد منعکس می‌شد.

به گفته وی کارگران نيز فهم سياسی دارند چرا که در پس پرده سياست، اقتصاد کشور ضربه خورده است.

معاون دبير کل خانه کارگر با اشاره به تبليغات گسترده محصولات خارجی در سراسر کشور و اينکه با اين عمل بازار کار ايران را در اختيار بيگانگان قرار می‌دهند عنوان کرد: کارگران ايرانی با حمايت نظام و رهبری با دولتهايی که در جهت سست کردن پايه‌های کارگران اقدام می‌کنند اعتراض می‌کنند.

صادقی در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی، حضور عليرضا محجوب و سرکار خانم جلودار‌زاده را در مجلس برای حفظ جريان فکری نيروی کار و همچنين در جهت استمرار بخشيدن و تصويب قوانين حمايتی به نفع کارگران و سرمايه گذارن وتوليد و صنعت کشور، مفيد ارزيابی کرد و گفت: تعداد نمايندگان مجلسی که آشنا به قانون کار ومشکلات کارگری باشند کمتر از انگشتان دست بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016