چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماينده مجلس: بيرون آمدن موی سر زنان مانند تراشيدن ريش توسط مردان حرام است، ضرر بی حجابی از ضرر مواد مخدر بيشتر است

ستار هدايت‌خواه، نماينده شهرستان های بويراحمد و دنا در مجالس هفتم و هشتم شورای اسلامی گفت: ابتذال کنونی در سينمای ايران نتيجه اقدامات و برنامه‌های برجای مانده از دوران اصلاحات است.


پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : نماينده شهرستان های بويراحمد و دنا در مجالس هفتم و هشتم شورای اسلامی گفت: ابتذال کنونی در سينمای ايران نتيجه اقدامات و برنامه‌های برجای مانده از دوران اصلاحات است.

به گزارش پايگاه خبری تحليلی انتخاب، ستار هدايت‌خواه در« نشست حجاب چرا؟» افزود: به آقای صفارهرندی وزير سابق ، معاون سينمايی ايشان ، دکتر حسينی و آقای شمقدری گفتم که شما برويد گزارش تحقيق و تفحص کميسيون فرهنگی مجلس هفتم را در اين ارتباط مطالعه کنيد تا بتوانيد جلوی ابتذال ها در سينما را بگيريد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تشريح چگونگی تهيه شدن تحقيق و تفحص کميسيون فرهنگی مجلس هفتم از سينما ، اظهار داشت: با اغلب کارگردانان ، بازيگران ، تهيه کنندگان و دست اندرکاران امر سينما در آن زمان نشست هايی داشتم که اکنون حدود ۳۰۰ صفحه دفترچه از آن نشست ها موجود است.

سخنگوی کميسيون فرهنگی مجلس افزود: بعد از تمامی جوانب و تهيه گزارش های مختلف به اين نتيجه رسيديم که "آقای مهاجرانی "وزير وقت دوران اصلاحات برنامه های خاصی برای سينمای ايران دارد.

به گزارش انتخاب به نقل از ايسنا، هدايتخواه ، گرايش به سکولاريسم و فمينيسم ، نشان دادن چهره سياهی از جمهوری اسلامی و ترويج خيانت های زن به مرد و برعکس را از مهمترين ويژگی های سينمای دوران اصلاحات برشمرد.

وی گفت: متاسفانه آئين نامه‌های سينمای ايران در دوران اصلاحات و توسط شخص مهاجرانی تغيير داده شد اما در دولت دکتر احمدی نژاد برخی از اين آئين نامه ها تغيير پيدا نکرده است.

نماينده شهرستان های بويراحمد و دنا در مجلس هشتم شورای اسلامی ، بنياد فارابی و خانه سينما را از مهمترين اماکن فرهنگی ايجاد ابتذال در سينمای ايران دانست و خاطرنشان کرد: فيلم های جشنواره فجر امسال نسبت به دوران قبل بهتر بود اگرچه فيلم " گشت ارشاد " دارای مشکلاتی است.

هدايتخواه گفت: تعداد فيلم های مروج بی حجابی در سينمای ما روبه کاهش است اما بايد اذعان داشت که به حد مطلوب نرسيده‌ايم.

وی با تاکيد به اينکه اعتقاد ندارم وضعيت سينمای کنونی مملکت مطلوب نيست ، يادآور شد: سينمای ما نسبت به سينمای انقلاب مطلوب نيست اما نسبت به گذشته بهتر شده است.

سخنگوی کميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، بدون اشاره به نام فرد يا افرادی در بدنه دولت دهم ، بيان داشت: نوع نگاهی بعضا وجود دارد که خواستار مروج بدحجابی است.

نماينده شهرستان های بويراحمد و دنا در مجالس هفتم و هشتم شورای اسلامی گفت: اوضاع سينما و تلويزيون روبه بهبود است و فيلم های خوبی ساخته شده و می شود اما اصلاح سينمای ما نيازمند نيروهای متعهد است.

هدايت‌خواه براين باوراست که نيروهای متعهد هنرمند در کشور اندک می باشد و بايد در اين ارتباط تلاش کرد، اگرچه هرکسی که وارد اين فضا شد تحت تاثير قرار می گيرد.

وی افزود: از ۱۰۰ فيلم کنونی در سينما و يا تلويزيون حدود ۲۰ فيلم آن را می توان گفت دارای مشکلاتی هستند اما نبايد بسمت و جهتی رفت که اين تعداد افزايش يابد.

سخنگوی کميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه يکی از سياست های ضدانقلابيون را اشاعه بی حجابی در کشور ذکر و اظهار داشت: بخشی از بی حجابی ها سازمان يافته و توسط جريانات ضدانقلاب و دشمنان ما و با برنامه صورت می گيرد.

هدايتخواه ادامه داد:مصوبه شورای فرهنگی عمومی که زيرمجموعه ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی است در بخش " منشور گسترش عفاف و حجاب " بخوبی اجرايی نشده است.

وی باتاکيد براينکه مصوبه مذکور کارايی خود را بخوبی در جامعه نشان نداده است ، يادآور شد: از ۲۶ دستگاه اجرايی که بايد اين منشور را در جامعه اجرا می کنند برخی تلاش های خوبی داشته اند اما برخی ديگر بنحو شايسته ای آن را اجرايی نکردند.

نماينده بويراحمد و دنا در مجالس هفتم وهشتم شورای اسلامی افزود: تنها راهی که دشمن برای شکست نظام اسلامی در برنامه خود دارد ترويج انديشه های نادرست و رواج بدحجابی در قالب مسائل فرهنگی است.

هدايت‌خواه با تشريح ديدگاه اسلام راجع به عفاف و حجاب ، بيان داشت: همانطور که بيرون آمدن " موی " سر زنان حرام است تراشيدن ريش طبق فتوای فقها احتياط واجب و حرام می باشد.

وی رسيدن زنان به کمال را از طريق رعايت عفاف و حجاب دانست و تصريح کرد: مردان نيز با چشم پوشی و حفظ متانت به کمال می رسند.

عضو کميسيون تلفيق مجلس شورای اسلامی گفت:هيچکس نگفته هرکه بدحجاب است ضدانقلاب و ضددين می باشد و چنين تصوری هم نداريم اما ما می گوئيم کسی که می آيد در ۲۲بهمن ماه ها و انتخابات ها شرکت می کند بهتر است حجاب خود را رعايت کند.

هدايتخواه تاکيد کرد که ضرر بی حجابی از ضرر مواد مخدر بيشتر است.

وی افزود: اعتقاد ندارم به زور بر دانشجويان دانشگاه آزاد بايد چادر کرد اما معتقدم گاهی عده ای برای اينکه به نظام و انقلاب دهن کجی کنند سازمان يافته به ترويج بدحجابی می پردازند.

اين نماينده مجلس شورای اسلامی شرايط پوشش صحيح اسلامی را جلب توجه نکردن ، محرک نداشتن و پوشاندن تمام بدن به استثنای گردی صورت و دست ها تا مچ برشمرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016