یکشنبه 1 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديالوگ‌هاي نامناسب در برخي فيلم‌ها موضوع بحث نمایندگان مجلس با وزیر ارشاد، ایسنا

در جلسه غيرعلني صبح روز يكشنبه مجلس كه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد، نمايندگان دغدغه‌هاي فرهنگي‌شان را مطرح كردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) بهروز جعفري دبير كميسيون فرهنگي مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات حدادعادل، هدايت‌خواه، جلالي، مطهري، رهبر و افتخاري در اين جلسه‌ اظهار كرد: محور بحث امروز توليد فيلم‌هاي سينمايي با ديالوگ نامناسب مثل «سن پطرزبورگ»، «آتش‌كار» و «ورود آقايان ممنوع» بود.

وي ادامه داد: علاوه بر اين، بحث اجرا نشدن مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي درباره حجاب و عفاف نيز از ديگر موضوعات مطرح در جلسه غيرعلني صبح روز يكشنبه بود.

وي هم‌چنين به اعتراض مصطفي كواكبيان مبني بر علت مسوليت اسفنديار رحيم مشايي به عنوان رييس كميسيون فرهنگي دولت اشاره كرد و گفت: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين رابطه اظهار كرد كه اگرچه صلاح بر اين بود كه ايشان اين مسووليت را به عهده داشته باشند، اما سياست‌هاي فرهنگي آن‌جا تصويب نمي‌شود.

وي هم‌چنين به بخشي از اظهارات علي لاريجاني رييس مجلس در اين جلسه اشاره كرد و گفت: آقاي لاريجاني اين موضوع را مطرح كرد كه چطور ممكن است مسوولان فرهنگي يك شب بخوابند و حدود 20 شبكه‌ ماهواره‌اي معاند عليه ما برنامه پخش كنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دبير كميسيون فرهنگي به بخش ديگري از صحبت‌هاي رييس مجلس درباره اين‌كه وزارت ارشاد متولي بخش فرهنگي كشور است، اشاره كرد و گفت: آقاي لاريجاني هم‌چنين گفت كه اگر وزارت ارشاد به وظيفه‌اش در مورد ماهواره‌ها عمل مي‌كرد نيازي نبود كه براي مقابله با ماهواره‌ها اقدام كند.

وي به اظهارات لاريجاني مبني بر خواسته رهبري براي به كار گماشتن مسوولين متعهد در بخش فرهنگي نيز اشاره كرد و افزود: آقاي لاريجاني گفت كه فيلم‌هاي خوبي هم توليد شد اما توصيه‌هاي‌شان اين بود كه فيلم‌هايي كه متناسب با هنجارهاي اجتماعي نيست، توليد نشود.

وي هم‌چنين به دغدغه‌ حدادعادل رييس كميسيون فرهنگي مجلس براي «جابجايي مديران در وزارت ارشاد» نيز اشاره كرد.

جعفري گفت: در اين جلسه غيرعلني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هم‌ گفت كه فيلم‌هاي فاخر زيادي در اين مدت توليد شده است. هم‌چنين گزارشي از عملكرد وزارتخانه متبوعش و اعتبارات آن ارائه و عنوان كرد با وجود افزايش تعداد مطبوعات، يارانه اين بخش افزايش نيافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016