چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صندوق بین‌المللی پول درخواست برای تعلیق عضویت بانک مرکزی ایران را 'رد کرد'

بی بی سی ـ بنار بر گزارش ها صندوق بین‌المللی پول درخواست گروهی از دیپلمات‌ها و مقام‌های رسمی سابق آمریکایی مبنی بر بستن حساب این صندوق با بانک مرکزی ایران و تعلیق عضویت ایران در این صندوق را رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه "اتحاد علیه ایران اتمی" در نامه ای به صندوق بین المللی پول از دیدار کریستین لاگارد، رئیس این نهاد با محمود بهمنی، رئیس بانک مرکزی ایران در ماه گذشته، انتقاد کرده است.

این گروه در نامه خود با انتقاد به این دیدار نوشته است: "در حالیکه جامعه بین المللی در تلاش برای منزوی کردن ایران است، صندوق بین المللی پول باید از رفتار با ایران مانند کشوری که مسئول است، پرهیز کند."

اما ویلیام ماری، سخنگوی صندوق بین المللی پول گفته است که این صندوق برای نگهداری حق سهمیه ایران به عنوان عضو، در بانک مرکزی ایران حساب دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او گفت که طبق مقررات صندوق بین المللی پول، این صندوق پول هر کشور عضوی را در بانک مرکزی همان کشور نگه می دارد.

آقای ماری گفت: "این قاعده هیچ منافاتی با تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران ندارد."

بر اساس داده‌های صندوق بین المللی پول، سهمیه ایران در حساب این صندوق در بانک مرکزی ایران حدود ۱.۵ میلیارد اس دی آر (معادل ۲.۸ هزار میلیارد تومان) است که به گفته مقام های ایرانی چند دهه است، دست‌نخورده باقی مانده است.

اما "اتحاد علیه ایران اتمی" از صندوق بین المللی پول خواسته است با توجه به تحریم بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا، عضویت ایران را در این صندوق لغو کند.

آقای ماری در خصوص در خواست گروه "اتحاد علیه ایران اتمی" برای تعلیق عضویت ایران در این نهاد ۱۸۸ عضوی گفت: "این مسئله ای است که بستگی به نظر کشورهای عضو صندوق دارد و ما نظری در باره آن نداریم."

"اتحاد علیه ایران اتمی" متشکل از تعدادی از دیپلمات های سابق، مقام های امنیتی، استادان دانشگاه و چهره های دیگر آمریکایی است که ریاست آن بر عهده مارک والاس، نماینده آمریکا در سازمان ملل در زمان ریاست جمهوری جورج بوش است.

در ماه آوریل محمود بهمنی و کریستین لاگارد در حاشیه نشست بهاره مشترک صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن دیدار کردند.

به گزارش بانک مرکزی ایران، آقای بهمنی در این دیدار از صندوق بین‌المللی پول خواست که تامین منابع لازم برای مقابله با آثار ناشی از تحریم نفت ایران بر اقتصاد کشورهای خریدار نفت ایران را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

گزارش شد که نمایندگان ایران در دیدار با مسئولان صندوق بین المللی پول به مسائل پولی و بانکی، از جمله تحریم بانک مرکزی ایران و تحریم‌های مالی و نفتی ایران اشاره کرده‌اند.

محمود بهمنی در حاشیه این نشست ایران را یکی از کشورهای عضو صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی خواند که روابط خوبی با این دو نهاد دارد و گفت که ایران انتظار دارد صندوق بین‌المللی پول نیز نقش حمایتی از تمام کشورها را در دستور کار قرار دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016