جمعه 15 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كلينتون همكاري چين عليه ايران را خواستار شد

گزارش ها حاکی از آن است که وزير امور خارجه آمريكا در آغاز گفت‌و گو‌هاي دو روزه استراتژيك آمريكا و چين، ضمن تحت فشار گذاشتن پكن در زمينه حقوق بشر گفت كه آمريكا اميدوار است چين در زمينه مهار كردن فعاليت‌هاي هسته‌يي كره شمالي و ايران و تحت فشار گذاشتن دولت سوريه همكاري كند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير امور خارجه آمريكا از پكن خواست به رفع تنش‌ها در رابطه با ايران، كره‌شمالي و ديگر مسايل جهاني كمك كند.

وي در جمع مقامات چين و آمريكايي كه در پايتخت چين دورهم جمع شده بودند گفت: آمريكا و چين در زمينه ايران در هدف پيشگيري از دستيابي ايران به سلاح هسته‌يي هم نظرند.

اين در حالي است كه ايران همواره بر صلح آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌يي خود تاكيد و اعلام كرده است سلاح هسته‌يي در دكترين دفاعي ايران جايگاهي ندارد.

وي گفت: مهم است كه فشار بر ايران را براي برآوردن تعهدات بين‌المللي،‌ انجام مذاكرات جدي و اثبات منحصرا صلح‌آميز بودن اهداف برنامه هسته‌يي‌اش حفظ كنيم.

بنابراين گزارش، چين خريدار بزرگ نفت خام ايران است و در برابر درخواست‌هاي آمريكا براي اعمال تحريم‌هايي كه به جريان انرژي ضربه مي‌زند، مقاومت كرده است. چين هم‌چنين از واشنگتن و متحدين آسيايي‌اش براي تحت فشار گذاشتن كره‌شمالي انتقاد مي‌كند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016