دوشنبه 18 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعدام ۹ نفر در تهران

خبرگزاری مهر ـ ۹ قاچاقچی حرفه ای ماده مخدر شيشه سحرگاه امروز در زندان به دار مجازات آويخته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر،احکام اعدام اين ۹ قاچاقچی در جريان رسيدگی به دو پرونده جداگانه صادر شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در يکی از اين پرونده ها ، در پی دستگيری چند فروشنده مواد مخدر ماموران اطلاع پيدا کردند که چند قاچاقچی يک محموله پانصد کيلوگرمی شيشه را به طرز ماهرانه ای در درون محموله قطعات پيش ساخته سنگی ارسالی به يکی از کشورهای جنوب شرقی آسيا قرار داده و در حال ارسال آن بودند.

محموله موصوف در سه کانتينر پس از انتقال به بندرعباس از طريق گمرک شهيد رجايی به کشتی منتقل که بعد از اطلاع، کشتی موصوف به گمرک عودت و محموله مواد مخدر شيشه از آن کشف شد.

در پی تکميل تحقيقات و ارسال پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی ، شعبه رسيدگی کننده قاچاقچيان ياد شده به اسامی رضا گلشنی ، ابوالفضل نوروزی ، مجيد حيدرخانی ، مجيد دوستی ، مجيد ماندهی ، علی علايی و بابک پرآورزر را به اعدام محکوم کرد.

همچنين در پرونده ديگری از دو برادر به اسامی بهمن و بهزاد نبوی به اتهام ساخت ۲۱۲ کيلو و ۶۱۰ گرم مواد روانگردان شيشه تحت تعقيب قرار گرفتند که در تحقيقات بعدی از محل زندگی آنان ۲۱۲ کيلو و ۶۱۰ گرم ديگر مواد روانگردان شيشه کشف شد که شعبه دادگاه انقلاب اسلامی پس از رسيدگی ، نامبردگان را به اعدام محکوم کرد.

رسيدگی به اتهامات اين افراد با حضور وکلای آنان انجام شد و بنا به آرای صادره ، تمامی اموال محکومان ياد شده از جمله دهها دستگاه خودروی گرانقيمت نيز که از محل قاچاق مواد مخدر تهيه شده بود ، به حکم دادگاه مصادره شد.

اين گزارش همچنين حاکيست در پی صدور احکام ياد شده ، محکومان مذکور تقاضای عفو داشتند که پس ار رسيدگی تقاضای عفو آنان نيز رد شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016