پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: کسانی که مسؤوليت اجرايی ندارند مدام تصميمات غلط می گيرند، بنزين ۲۰۰۰ تومانی دروغ است


خبرگزاری مهر ـ رئيس جمهور گفت: افرادی ديده می شوند که مسئوليت اجرايی ندارند ولی می خواهند در اجرا دخالت کنند و مدام فرياد می زنند که تصميم دولت در اين باره ضرر است و فقط تصميمات غلط می گيرند و ما بايد تصميمات غلط آنها را پاسخ دهيم.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به مشهد دکتر محمود احمدی نژاد رئيس جمهور کشورمان صبح امروز در چهارمين سفر استانی هيئت دولت به خراسان رضوی در جمع مردم مشهد گفت: اولين جلسه دولت نهم و دهم برای تبرک و بهره جستن از عنايت امام رئوف در آستانه آن امام بزرگوار برگزار شد.

وی خراسان مشهد را مرکز ايران وانديشه علوی دانست و افزود: به فضل الهی از خراسان انديشه مهدوی به همه عالم منتشر خواهد شد.

رئيس جمهور با بيان اينکه سفرهای استانی را مرهون شهيد عزيز رجايی هستيم خاطرنشان کرد: اين شهيد عزيز رجايی بود که سفرهای استانی را پايه گذاری کرد و در دوره کوتاه مديريت خود دولت را به استانها آورد و پس از آن شهيد اين سنت مغفول ماند اما در دولت های نهم و دهم به تاسی از آرمانهای انقلاب امام رضا، اميرالمومنين و رهبری دولت بار ديگر اين سنت را احيا کرد.

احمدی نژاد افزود: البته بعضی از همکاران سابق ما مدام در جلسات مطرح می کردند که اين سفرها به سرمنزل مقصود نمی رسد. مگر می شود دولت را به استانها برد اما خوشبختانه امروز در جوار امام هشتم ، ما يکصدمين سفر استانی هيئت دولت را برپا کرديم و اعلام می کنيم سفرهای استانی در کشور نهادينه شده است. از اين رو اميدواريم اين سنت ادامه پيدا کند.

رئيس جمهور اجرای عدالت ، ارتباط مستقيم مسئولين با مردم ، توسعه استانها را از مهمترين اهداف سفرهای استانی هيئت دولت دانست و افزود: موقعی که می خواهيم ايران را بسازيم بايد به اين نکته مهم و اساسی توجه داشته باشيم که بايد همه نقاط ايران برای ما مورد توجه قرار گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی نژاد گفت: زمانی که دولت فقط در مرکز پايتخت حضور داشته باشد نمی تواند تصميم گيری درستی را برای نقاط مختلف کشور اتخاذ کند. به همين جهت سفرهای استانی در راستای برقراری عدالت انجام می شود.

وی با بيان اينکه در سفرهای استانی ، مسئولين اجرايی از نزديک با مردم ديدار و گفتگو می کنند افزود: معتقدم مسئولين بايد در کنار مردم باشند. اگر مسئولی در کنار مردم نباشد اصلا متعلق به مردم و انقلاب نيست و در انجام ماموريت ها موفق نخواهد شد.

رئيس جمهور تقويت محبت و مهرورزی را يکی ديگر از اهداف سفرهای استان هيئت دولت عنوان کرد و ادامه داد: بايد همواره به رابطه دولت و ملت توجه داشت. نبايد فاصله ای بين مردم و حکومت قرار گيرد. بر اين اساس ما با سفرهای استانی تلاش کرديم تا ارتباط خوبی را با مردم برقرار کنيم.

احمدی نژاد در عين حال افزود: البته برخی از قدرتمندان ، فخرطلبان بدنبال تحقق اشرافی گری و قدرت و ثروت نامحدود هستند و بايد دقت کنيم تا اين افراد که در اين طبقه خاص قرار دارند خودنمايی نکنند. اگر چنين طبقاتی شکل بگيرند بايد فاتحه آن ملت را خواند ، آن ملت ديگر روی عزت و عدالت را نخواهد ديد.

وی با بيان اينکه عده ای پيدا می شوند که همواره می خواهند عادت طاغوت طلبی و خودپرستی را و سوءاستفاده از بيت المال را زنده کنند افزود: شان مديران اجرايی خدمت و نوکری به مردم است و من در همين جا رسما اعلام می کنم اگر هر کس بخواهد غير از اين (خدمت به مردم و نوکری به آنها) به چيز ديگری بينديشد غاصب است و متعلق به مردم نيست.

رئيس جمهور با اشاره به نظارت های سفرهای استانی هيئت دولت اظهار داشت: در اين سفرها نظارت بر مسئولين محلی نيز انجام شده است و ما در اسرع وقت درباره اين نظارت ها اعلام نظر می کنيم تا مردم بدانند که ارزيابی دولت از مسئولين محلی چيست؟ نقاط ضعف و قوت کجاست؟

احمدی نژاد خطاب به مردم خراسان رضوی تاکيد کرد: تا زمانی که زنده هستم اين اهداف را دنبال و پيگيری خواهم کرد و تحت هيچ فشاری کوتاه نخواهم آمد.

وی در ادامه سخنانش به گرانی ها و فشارهای اقتصادی اخير به مردم اشاره کرد و با بيان اينکه طرح تحول اقتصادی (قانون هدفمند شدن يارانه ها) به خوبی انجام شد گفت: عده ای از همان ابتدا نمی خواستند اين طرح به خوبی اجرايی شود. بنابراين تمام تلاش خود را انجام دادند تا شيرينی اجرای هدفمند شدن يارانه ها به کام مردم خوش نيايد.

رئيس جمهور تصريح کرد: از اين رو مدام با شايعه پراکنی و انعکاس اخبار دروغ در صدد بر آمدند تا اطلاعات غلطی را به مردم ارائه دهند در صورتی که اين گونه نبود.

احمدی نژاد اعلام کرد: بانک مرکزی در سال گذشته اختيارات خوبی را در اختيار صادر کنندگان و تجار قرار داد اما توطئه گران به هر شکل تلاش کردند تا بازار ارز را به هم بريزند.

وی درعين حال تاکيد کرد: دولت تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا بازار ارز را به همان دوران سابق برگرداند.

رئيس جمهور با بيان اينکه ما نيروهای اطلاعاتی خوبی داريم تا آنها بتوانند در قبال اين توطئه ها وارد شوند افزود: اما اين افراد می خواهند با طرح موضوعات فرعی و کاذب وارد حوزه های اقتصادی شوند تا بتوانند توطئه های خود را اجرا کنند.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: به فضل الهی دولت در شرايط بازار مسلط شده است و اين توطئه را خنثی خواهد کرد.

وی همچنين از ملت خواست که فعلا از خريد کالاهايی که نياز ندارند خودداری کنند تا توطئه يک عده در قبال بازار ناکام بماند.

رئيس جمهور افزود: البته در اين باره همه تجار و بازرگانان همراه هستند و اندکی محدود پيدا می شوند که می خواهند مردم تحت فشار قرار گيرند.

احمدی نژاد همچنين با بيان اينکه طرح تحول اقتصادی با جديت دنبال خواهد شد افزود: در حال حاضر هدفمند شدن يارانه ها اجرای شده است و اصلاح پول ملی نيز آغاز خواهد شد البته طرح يارانه ها مهمترين موضوع در نظام تحول اقتصادی بود.

وی افزود: امروز طرح تحول اقتصادی به گونه ای اجرايی می شود که کشورهای ديگر می خواهند آن را دنبال کنند از اين رو برای اجرايی شدن آن از ما راهنمايی می خواهند.

رئيس جمهور گفت: در موضوع طرح يارانه ها دو گروه فعاليت می کنند. گروهی که از اول مخالف اجرايی شدن اين طرح بودند. اين گروه با هر پيشرفت ملت ايران مخالفت می کنند.

احمدی نژاد ادامه داد: همچنين افرادی اطلاعات نادرست منعکس می کنند و می گويند بنزين به ۲ هزار تومان می رسد. من به شما بگويم که اين دروغ است. پرداختن به اين موضوع ادامه همان طرحی است که عده ای دنبال آن بودند. می خواهند طرح يارانه ها به خوبی اجرايی نشود.

وی ادامه داد: دولت کار بزرگی را انجام داده است اما تمام تغييرات در جهت کاهش اختيارات دولت است. عده ای بر اين باورند که اجرای اين طرح باعث گرانی بيشتر در جامعه می شود در حالی که دولت می خواهد گرانی ها را بخشکاند.

رئيس جمهور افزود: در گروه دوم افرادی ديده می شوند که مسئولين اجرايی ندارند ولی می خواهند در اجرا دخالت کنند و مدام فرياد می زنند که تصميم دولت در اين باره ضرر است و فقط تصميمات غلط می گيرند و ما بايد تصميمات غلط آنها را پاسخ دهيم.

احمدی نژاد تاکيد کرد: دولت از توليد کنندگان حمايت می کند و توليد کنندگان نيز در کنار اين طرح (طرح تحول اقتصادی) ايستاده اند.

وی گفت: باز يک عده تاکيد می کنند با اجرای اين طرح توليد صفر می شود اما از موقعی که طرح مذکور اجرا شده است هيچ اتفاقی نيفتاده و توليد نيز صفر نشده است.

رئيس جمهور همچنين خطاب به دشمنان ملت افزود: بدانيد ملت محکم ايستاده است و آرزوی ضربه زدن به ملت را به گور خواهيد برد.

احمدی نژاد در بخش پايانی سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال به نام توليد ملی و حمايت از کار و سرمايه ايران خاطرنشان کرد: همه سالها سال توليد ملی است اما امسال تاکيد ويژه ای به توليد شده است. از اين رو دولت ۳۵ ميليارد دلار را در صندوق توسعه ملی ذخيره کرده بود که انشاءالله اين مبلغ را امسال در اختيار توليد کنندگان قرار خواهيم داد.

وی با بيان اينکه در جلسه استانی هيئت دولت مصوبات گذشته دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت افزود: در جلسه هيئت دولت پروژه هايی که اجرايی نشده مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا متوجه شويم چه موانعی پيش روی اين پروژه ها قرار گرفته بود و اگر بودجه بخواهد حتما بودجه آن را خواهيم داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016