یکشنبه 24 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کرايه تاکسی رسما گران شد


خبرآنلاين ـ شهری - سرانجام شورای شهر با توجه به نرخ اعلام شده از سوی بانک مرکزی ،افزايش نرخ کرايه‌های تاکسی در سال جاری را از۸ تا ۲۱.۶ درصد به تصويب رساند که ميانگين اين افزايش ۱۴ درصد است .اگرچه که بسياری از رانندگان تاکسی پيش از اين تصويب دست به کار شده بودند و قيمت ها را افزايش داده بودند.


زهرا تالانی:اگرچه که در ابتدای سال ۹۱ هم محمد احمدی‌بافنده ،مدير عامل سازمان تاکسيرانی در گفت و گو با خبرآنلاين افزايش ۱۵ درصدی نرخ کرايه تاکسی ها را پيش بينی کرده بود.

و سرانجام امروز پس از گذشت بيش از دو ماه از ارائه لايحه افزايش نرخ کرايه تاکسی‌های شهر تهران، سرانجام نرخ قطعی افزايش نرخ کرايه تاکسی ها اعلام شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيش از اين مهدی چمران رئيس شورای شهر تهران در جلسه شورای شهر اعلام کرده بود تا زمانی که قيمت بنزين مشخص نشود نمی‌توان قيمت تاکسی را نهايی کرد.چون ما هنوز نمی‌دانيم که آيا در سال جديد قيمت بنزين افزايش پيدا می‌کند يا خير؟ و اگر قيمت‌ها افزايش پيدا کند به چه ميزان است.
البته جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداری تهران به ايسنا گفته بود که برابر اعلام بانک مرکزی نرخ تورم در ابتدای سال جاری ۲۱ درصد بوده است؛ اين ميزان تورم در شرايطی است که هنوز نرخ سوخت بابت اجرای فاز دوم هدفمندسازی يارانه‌ها تغيير نکرده است.
به گفته وی ، شورای شهر بر مشکلات رانندگان کاملا واقف است و بنابراين نرخ جديد کرايه‌های حمل و نقل عمومی در سال ۹۱ تا پايان ارديبهشت‌ ماه تعيين شود.


داستان کرايه تاکسی چه بود؟
اواخر سال ۹۰ بود که معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداری تهران "نرخ کرايه تاکسی‌ها در سال ۱۳۹۱" را به شورای اسلامی شهر تهران برای تصويب ارسال کرد اما اين لايحه بدليل فرصت کوتاه اعضای شورای شهر مورد بررسی قرار نگرفت و تا شروع سال جديد بلاتکليف ماند.
اين مسئله موجب شد که برخی از تاکسيرانان در شروع سال جديد خودشان دست به کار شوند و کرايه‌هايشان را افزايش دهند اما از آنجا که اين نرخ‌ها غيرمنطقی و البته غيرقانونی بود موجب اعتراض مسافران شد. اعتراضی که سرانجام اعضای شورای شهر تهران را واداشت تا با سرعت بيشتری لايحه ارسالی شهرداری تهران درباره نرخ‌های جديد کرايه تاکسی را بررسی کنند.
البته در اين ميان سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيهای شهر تهران نيز بيکار ننشست و ضمن حمايت از حقوق تاکسيرانان و درخواست از شورای شهر برای تصويب هرچه سريعتر نرخ‌ها با افراد متخلفی که کرايه غيرقانونی از مسافران دريافت می‌کردند، برخورد کرد و در گفتگو با رسانه‌ها از مردم خواست که تاکسيرانان متخلف را به سامانه ۱۸۸۸ شهرداری تهران معرفی کنند.
مديرعامل شرکت تاکسيرانی در بيست و سوم فروردين ماه ۹۱ گفته بود:‌ رانندگان تاکسی هم مانند ديگر اقشار جامعه بايد هزينه‌های خود را تامين کنند اما اين دليلی برای افزايش خودسرانه کرايه تاکسی نمی‌شود بنابراين درصورت مشاهده هرگونه تخلف با رانندگان تاکسی متخلف برخورد خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016