سه شنبه 5 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ليست ميوه‌های ممنوعه وارداتی "محرمانه" شد

خبرگزاری مهر ـ وزارت جهادکشاورزی ليست ميوه‌های ممنوعه وارداتی به کشور را در نامه‌های محرمانه به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، برخی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در حالی از نامه‌نگاری جديد صادق خليليان وزير جهاد کشاورزی با وزير صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ممنوعيت واردات ميوه های خارجی در ماههای پايانی سال گذشته خبر می‌دهند که آنان، نامه ارسالی مذکور را هم "محرمانه" تلقی می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از زمانی که ماده ۱۶ قانون بهره‌وری کشاورزی ابلاغ و سياستگذاری‌ها در رابطه با واردات محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شد، نامه‌های صادق خليليان وزيرجهادکشاورزی به مهدی غضنفری وزير صنعت، معدن و تجارت هم "محرمانه" شده است.

اين نامه‌ها در شرايطی از سوی خليليان به صورت "محرمانه" برای مسئولان وزارتخانه ها و سازمانهای ديگر و حتی برای معاونانش ارسال می‌شوند که به نظر می‌رسد اين حق طبيعی تجار، بازرگانان و مردم است که بدانند در راستای حمايت از توليد داخلی، واردات چه کالاهايی به کشور مجاز و واردات چه کالاهايی به کشور غيرمجاز است؛ بنابراين به نظر می‌رسد شفافيت در سياستگذاری‌های مرتبط با صادرات و واردات محصولات کشاورزی از جمله خواسته‌های معقول در سال جاری باشد.

از سويی ديگر، باتوجه به شرايط آب و هوايی و بارندگی‌های مطلوبی که سال گذشته صورت گرفت، به نظر می رسد توليدات محصولات کشاورزی به ويژه انواع ميوه در کشور رونق بسيار خوبی داشته است، بنابراين ممنوعيت واردات ميوه های خارجی می تواند تصميم درست و منطقی باشد اما چرا نامه‌ها محرمانه رد و بدل می‌شود، مشخص نيست و حتی اين اقدام، خود نامه‌های واقعی محرمانه را زير سئوال برده است.

به هر حال، اميدواريم ميوه‌های ممنوعه وارداتی امسال ديگر"مهر محرمانه" به خود نبيند تا ديگر شاهد جولان ميوه‌های خارجی در بازار نباشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016