یکشنبه 24 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد توکلی: احمدی‌نژاد ‌توليد و صنعت را تعطيل کرد

خبرگزاری فارس: نماينده تهران در مجلس گفت: احمدی‌نژاد از اجرای قانون يارانه‌ها تنها پرداخت نقدی غيرقانونی و بيش از حد مجاز را اجرا کرد و توليد و صنعت به دليل همين اجرای نادرست رئيس جمهور تعطيل شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، احمد توکلی نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در جريان بررسی پيشنهاد نادران برای حذف ۱۰ هزار ميليارد تومان از ميزان درآمدهای دولت از محل اجرای هدفمندی يارانه‌ها گفت: در پاسخ به سخنان ميرتاج‌الدينی بايد بگويم اين سخنان آنها تحريف حرف‌های نمايندگان است چراکه ايشان اعلام کرد "مجلس با مانع‌تراشی جلوی اجرای هدفمندی يارانه‌ها را گرفته، اگر هر سال يک قسمت از قانون را اصلاح کنيد، جامعه خراب می‌شود" در حالی که اين حرف‌ها يک نسبت ناروا به مجلس است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با طرح اين سؤال که واقعا چه کسی هر سال يک قسمت از قانون هدفمندی را تعطيل کرد؟ گفت: آقای احمدی‌نژاد آمد در جلسه غيرعلنی مجلس و هر آنچه خواست، نمايندگان به وی مجوز دادند. من از ابتدا نيز با تصويب اين قانون مخالف بودم اما نزديک به يک سال در اين خصوص مصاحبه نکردم و فقط يک نامه با سه راه‌حل به دولت پيشنهاد دادم. آيا اين کار من خراب کردن کار دولت تعبير می‌شود؟

اين نماينده مجلس ادامه داد: احمدی‌نژاد که از اجرای قانون هدفمندی يارانه‌ها تنها پرداخت نقدی غيرقانونی و بيش از حد مجاز را اجرا کرد و توليد و صنعت به دليل همين اجرای نادرست رئيس جمهور تعطيل شدند، آيا او مقصر است يا مجلس؟

توکلی افزود: احمدی‌‌نژاد سهم يارانه توليد را به صورت يارانه نقدی به مردم داد و همين مسئله شرکت توانير را با مشکل مواجه کرد، ضمن آنکه درآمد شرکت گاز را هم به اين شرکت نداد. حالا با اين تفاسير چه کسی جامعه را خراب می‌کند؟

وی ادامه داد: اگر بحث نان و آب مردم است که حذف نشود، و نمايندگان نبايد اين کار را انجام دهند، پس بايد چه کار کنند؛ من قسم خوردم مصالح ملی را در نظر بگيرم و معتقدم با اين رويه کشور دچار مشکل می‌شود و توليد از بين خواهد رفت.

اين نماينده مجلس در پايان سخنان خود تاکيد کرد: رئيس جمهور دائم سخنرانی می‌کند و می‌گويد من می‌خواهم به مردم يارانه نقدی بدهم ولی مجلس نمی‌گذارد اما بايد از همين جا به مردم بگويم پول‌هايی که رئيس جمهور به آنها می‌دهد، خدمت به مردم و اقتصاد ملی نيست چرا که اگر پول نقد را طوری تقسيم کنيم که بيکاری ايجاد کند و اشتغال از بين برود، به نفع جامعه نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016