یکشنبه 24 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض جناح راست فرانسه به سفر ميشل روکار به تهران

راديو بين المللی فرانسه ـ فريد وهابی - در حالی که آقای ميشل روکار همچنان در تهران مشغول به مذاکره است، همکاران نزديک نيکلا سارکوزی سفر وی به ايران را به شدت محکوم کردند. در پاريس، سفر آقای روکار به تهران کاملاً خصوصی وغيررسمی اعلام شده است. در عين حال گفته می‌شود که تصميم در مورد اين سفر، حدود دو ماه قبل، يعنی در زمان رياست جمهوری سارکوزی گرفته شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


انگيزه‌های سفر ميشل روکار به ايران همچنان مبهم است.

آقای ژان فرانسوا کوپه، دبيرکل حزب "اتحاد برای جنبش مردمی"، اين سفر را محکوم کرد و گفت: "اگر اين سفر واقعاً يک اقدام خصوصی و فردی است، پس نشانه‌ای از فقدان اقتدار رييس جمهور جديد و حزب وی است... اما اگر آقای فرانسوا هولاند در جريان سفر بوده، چنين اقدامی نوعی ديپلماسی موازی و توسل به شيوه‌های پنهانی محسوب می‌شود".

آقای کوپه ادامه داد: "در اين صورت اخير، حزب اتحاد برای جنبش مردمی با قاطعيت اين اقدام را محکوم می‌کند".

حزب راست "اتحاد برای جنبش مردمی"، تشکل سياسی حاکم در زمان رياست جمهوری نيکلا سارکوزی بود. اما با پيروزی فرانسوا هولاند اين حزب به جناح مخالف تبديل شده است.

برنامۀ سفر ميشل روکار به ايران ظاهراً برای نخستين باردر ماه مارس گذشته مطرح شده است. گفته می‌شود که در آغاز، مقامات ايرانی، خواهان گفتگو با آقای روکار شده بودند.

اما به گفتۀ دبيرکل حزب "اتحاد برای جنبش مردمی"، ، سياست گشايش به سوی تهران هيچگاه نتيجه‌ای نداده است.

وی با اشاره به سفر ميشل روکار توضيح داد که بدين ترتيب آقای فرانسوا هولاند، پيش از آن که رسماً قدرت را به دست گيرد، پيام منفی و دوگانه‌ای را فرستاده است: از يک سو رژيم ايران را ترغيب می‌کند که سياست وقت‌کشی خود و برنامۀ اتمی را ادامه دهد، و از سوی ديگر، همبستگی و اتحاد اروپاييان را درقبال اين مسئله زير پا می‌گذارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016