چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسين شريعتمداری: مردم بحرين خواستار بازگشت به ايران هستند

خبرگزاری فارس: مديرمسئول روزنامه کيهان با اشاره به اشتياق زياد مردم بحرين برای بازگشت به ميهن اصلی خود گفت: اين حق برای ايران وجود دارد که خواستار بازگشت _ بحرين _ يک استان جدا شده خود به ميهن اسلامی باشد.

حسين شريعتمداری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس ضمن اشاره به طرح آل سعود و آل خليفه برای الحاق بحرين به عربستان گفت: طرح الحاق بحرين به عربستان در چهار محور اطلاعاتی، امنيتی، اقتصادی و سياست خارجی مطرح شده که البته اين طرح از مدت‌ها پيش در شورای همکاری خليج فارس برای الحاق تمامی اعضای اين شورا عنوان شده بود اما هيچ‌يک از اعضای شورا با اين طرح موافق نبودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: معتقدم که اگر اين طرح الحاق در همين حد کم و تنها در مورد بحرين صورت می‌گرفت موجب تزريق انقلاب اسلامی بحرين به عربستان شده و آل سعود در عربستان با اين کار به سقوط خود سرعت می‌بخشيد.

وی با بيان اينکه جدايی بحرين از ايران طی توطئه و زد‌و‌بند سياسی شاه ايران با کشورهای غربی صورت گرفته اظهار داشت: محمد‌رضا پهلوی طبق قانون اساسی وقت ايران (قانون اساسی مشروطه) حق انجام اين کار را نداشته اما طبيعی هست که يک حکومت خودکامه که تحت امر آمريکا قرار دارد در اين مورد نيز مطابق خواسته آن عمل کند.

مديرمسئول روزنامه کيهان خاطرنشان کرد: مقرر شد تا طی رفراندمی در بحرين مشخص شود که آيا بحرين همچنان به عنوان يک استان ايران باقی خواهد ماند و يا تبديل به يک کشور مستقل خواهد شد. هرچند اصل موضوع از ابتدا خلاف قانون بود اين رفراندم نيز به صورت قانونی انجام نشد چراکه مردم بحرين در رفراندم شرکت داده نشدند و تنها سران برخی از قبايل در رفراندم شرکت کرده و رأی به جدايی بحرين از ايران دادند.

شريعتمداری ادامه داد: سران قبايل که در رفراندم شرکت کردند عمدتاً از پدران حاکمان فعلی بحرين يعنی آل خليفه بودند. نکته قابل توجه ديگر اين است که آل خليفه اصالتا بحرينی نبوده و از اهالی نجد هستند و تعدادی از آنها به صورت مهاجر در بحرين ساکن شده و از طريق بنادر بحرين به کار تجارت مشغول بودند.

وی در ادامه تصريح کرد: اين حق برای جمهوری اسلامی به عنوان حافظ و وارث تماميت ارضی ايران وجود دارد که خواستار بازگشت يک استان جدا شده خود به ميهن اسلامی باشد.

مديرمسئول روزنامه کيهان با بيان اينکه مردم بحرين اساساً خود را ايرانی می‌دانند به نتيجه گزارش‌های برخی از مراکز اشاره کرد و افزود: طی اين گزارشات مردم بحرين مشتاق بازگشت به ايران هستند.

وی ادامه داد: از جمله اين گزارش‌‌ها می‌توان به نظرسنجی مؤسسه گالوپ در سال ۲۰۰۶ اشاره کرد که در اين نظرسنجی به اشتياق زياد مردم بحرين به ايران اسلامی پرداخته می‌شود.

شريعتمداری ادامه داد: چندی پيش نيز يادداشتی از سوی اين جانب تحت عنوان "آوازهای کوچه‌باغ" در روزنامه کيهان به چاپ رسيد و در آن به مالکيت ايران بر بحرين پرداخته شده بود که چاپ اين مطلب سيل عظيمی از پيام‌های تشکر مردم بحرين را به روزنامه کيهان از طريق تلفن و ايميل سرازير کرد که اين نکته نيز خود دليل ديگری بر اشتياق مردم بحرين برای الحاق به ايران است.

وی در ادامه افزود: هرچند برگزاری رفراندم برای استقلال از ابتدا خلاف قانون بوده و بحرين متعلق به ما بوده و هست اما اگر بنا بر اين باشد که رفراندمی برای بازگشت بحرين به ايران برگزار شود بايد مردم بحرين در اين رفراندم شرکت داده شوند و نه فقط سران قبايل که اصلاتاً بحرينين نيستند و مجلس شورای اسلامی نيز می‌تواند اين موضوع را پيگيری کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016