جمعه 29 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صدیقی درنمازجمعه تهران: مردم بحرین توطئه اتحاد با عربستان را تحمل نمی‌کنند

خطیب نمازجمعه امروز تهران توطئه اتحاد بحرین با عربستان را نشانده دهنده ضعف و انفعال آل سعود دانست و گفت: آل خلیفه به جای تسلیم شدن در برابر ملت خود با ذلت تمام هویتش را تقدیم کشور دیگری می کند ولی هم آل سعود و هم آل خلیفه بدانند که مردم بحرین، مردم مسلمان منطقه و مردم ایران هرگز این توطئه آمریکایی را تحمل نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صدیقی خطیب نمازجمعه تهران در نماز جمعه امروز با اشاره به در پیش بودن نشست بغداد در سوم خرداد گفت: در نشست استانبول نشان دادیم که نظام اسلامی مبتنی بر منطق و گفتگو است و هیچ گاه از گفتگو مضایقه نداشته است و در همه صحنه ها با شجاعت حضور دارد.
وی تاکید کرد: گفتمان ما بر اساس حق واحقاق حقوق بشر است و حق و فناوری هسته ای برای همه و سلاح هسته ای برای هیچکس شعاری است که ایران آن را دنبال خواهد کرد.

سلاح ملت ایران ولی فقیه و روح عاشورایی است

صدیقی با بیان اینکه ما به دنبال خلع سلاح کسانی هستیم که عقل ندارند ولی شاخ دارند، گفت: کسانی که روی سلاح هسته ای نشسته اند و بشریت را تهدید می کنند باید خلع سلاح شوند. سلاح ایران جایگاه ولی فقیه و روح حماسی عاشورایی و حسینی آن است و با داشتن چنین سلاحی ملت ایران نیاز به سلاح اتمی ندارد.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: ارکان نظام و دانشمندان هسته ای ایران مقلد مقام معظم رهبری هستند و با توجه به فتوای ایشان مبنی براینکه داشتن سلاح هسته ای حرام است، با احترام به این نظریه فقهی هرگز به چنین کاری اقدام نخواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه 1+5 بداند ملت ایران مقاوم و مقتدر هرگز از حقوق هسته ای خودش عقب نشینی نخواهد کرد اظهار داشت: همان گونه که تاکنون ملت ایران نشان داده در جلب اعتماد دنیا از هیچ امکاناتی مضایقه نکرده است و حرکت ما شفاف بوده و گروهی که تا کنون در قالب آژانس به ایران آمده اند حتی اسرارمان را در منظر و مورد دید آنها قرار دادیم.

زبان زور و تهدید در قبال ایران کاربرد ندارد

صدیقی با بیان اینکه حالا نوبت جلب اعتماد از سوی کشورهای اروپایی است، گفت: اگر آنها اهل منطق هستند باید تاکنون به این باور رسیده باشند و برایشان هضم شده باشد که زبان زور و تهدید در مقابل ملت ایران هیچ کاربردی نخواهد داشت.

الحاق بحرین نشان از ضعف و انفعال آل سعود دارد

وی همچنین در ادامه نماز جمعه امروز تهران با اشاره به قیام مردم مظلوم بحرین گفت: مردم به پا خواسته، هوشیار و بیدار که 15 ماه از خیزش مردمی آنان می گذرد رژیم آل سعود ، کشتار، بی رحمی و قساوت را در مورد آنان از حد گذرانده و حالا که در از بین بردن این قیام مردمی مایوس شده به دنبال ملحق کردن بحرین به مستعمره خود است.

خطیب نماز جمعه تهران تصمیم آل سعود در الحاق بحرین به عربستان را نشان دهنده ضعف و انفعال این رژیم دانست و خاطر نشان کرد: رژیم آل سعود بعد از آنکه مایوس شد و دید که سرکوب جواب نمی دهد و همچنان مردم با اقتدار در صحنه حضور دارند این توطئه اخیر را طراحی کرد.

آل خلیفه با ذلت تمام هویتش را تقدیم آل سعود می کند
صدیقی افزود: حکومت بحرین به جای تسلیم در برابر ملت خودش با ذلت تمام دارد هویتش را تقدیم کشور دیگری می کند ولی هم آل سعود و هم آل خلیفه بدانند که مردم بحرین، مردم مسلمان منطقه و مردم ایران هرگز این توطئه آمریکایی را تحمل نخواهند کرد.

وی خطاب به عربستان گفت: اگر عربستان قدرت دارد بهتر است آن دو جزیره اش که در اختیار صهیونیست هاست ، پس بگیرد، نه اینکه در یک کشور دیگری چنین فجایعی را بیافریند .

صدیقی تاکید کرد: عربستان بداند در حضور نظامی اش در بحرین طرفی نبست و نتیجه ای نگرفت و در این طرح الحاق نیز جز رسوایی چیزی عایدش نخواهد شد.

شورای امنیت در مورد جنایات آل خلیفه جبران مافات کند

وی همچنین با اشاره به جلسه اول خرداد شورای امنیت در ژنو در مورد جنایت آل خلیفه و مسئله بحرین گفت: خواسته همه ملت های آزاده و ملت مظلوم بحرین این است که شورای امنیت درمقابل سکوتش در برابر این جنایات جبران مافات کند.

خطیب نمازجمعه تهران تاکید کرد: توقع ما و همه آزادگان دنیا این است که شورای امنیت با یک قطعنامه قابل قبول حق مردم بحرین را تبیین کرده و آل خلیفه را سر جایش بنشاند.

صدیقی همچنین با اشاره به سالگرد رحلت سه مرجع بزرگ و عالیقدر جهان اسلام مرحوم آیت الله گلپایگانی، آیت الله اراکی و آیت الله بهجت گفت: همه این فقها قابل ستایش و جزو عظمت های جهان اسلام بودند و سالها هم برای حفاظت از ارزش های انقلاب و پشتیبانی از ولی فقیه تلاش کردند که سالگرد رحلتشان را به امام زمان و ملت شریف تسلیت عرض می کنیم.

وی همچنین در ادامه در مورد مسائل مسلمانان در کشور آذربایجان و برنامه رژه همجنس بازان در این کشور در حاشیه مراسم یوروویژن گفت: موضوع آذربایجان یکی از مسائل تاسف بار است ؛ کشوری که 90 درصد مردم آن شیعه، مسلمان و موحد هستند اما انواع برخوردهای غیر اسلامی و انسانی در ایجاد خفقان و گرفتن آزادی های دینی در آن اعمال می شود.

صدیقی افزود: مسجدها در این کشور تخریب می‌شود و مدافعین از حجاب را دستگیر می کنند و هر نوع حرکت اسلامی در سانسور کامل قرار می گیرد اما رفت و آمدهای مسئولان اسرائیلی در آن کشور به چشم می خورد.

دولت آذربایجان از تصمیم خفت بار خود عقب نشینی کند

وی گفت: امیدواریم که حکومت آذربایجان از این تصمیم خفت بار خود عقب نشینی کند و رژه همجنس بازان که با برندهای بسیار سخیف و میلیون ها یورویی تبلیغ می‌شود در حالی که مردم این کشور با فقر دست و پنجه نرم می کنند جای تاسف است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دولت آذربایجان رضایت مردم خود را با رضایت آمریکا و اسرائیل معامله نکند

خطیب نمازجمعه تهران بیان داشت: از دولت آذربایجان شدیدا می خواهیم که دست از این عمل قبیح بر دارد و با احساسات میلیاردی مسلمانان بازی نکند و رضایت مردم مسلمان خود را با رضایت اسرائیل و آمریکا معامله نکند.

صدیقی با بیان اینکه دل آذربایجان های غیور دنیا و ایران جریحه دار شده است، گفت: با سرنیزه نمی‌شود با فطرت انسانها مقابله کرد. امروز آذربایجان ایران بنا دارد در کنار حمایت از مردم مظلوم بحرین این حرکت سخیف دولت آذربایجان را نیز محکوم کند چرا که ترک های ترکیه و ملت آذربایجان ایران از غیرت خاصی برخوردارند و این طور لواط گرایی را نیز که در احکام اسلامی محکوم است نمی توانند تحمل کنند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حماسه فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر جزو آیات الهی بود و این فتح نقطه عطفی بود که امام (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و خاطره این فتح را به ملت ایران تبریک می گوییم.

وی همچنین با اشاره به اعتصاب 1600 اسیر فلسطینی که در زندان های انفرادی رژیم صهیونیستی به سر می برند، گفت: این اسرا با مقاومتشان اسرائیل جنایتکار را به عقب نشینی وادار کردند که ما نیز با این اسرا همدردی می کنیم و زوال رژیم صهیونیستی را نزدیک می بینیم.

صدیقی در پایان با زبان ترکی با مردم آذربایجان همدردی کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016