یکشنبه 31 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جلالی: پاریس رفتارش را در قبال فعالیت های هسته ای ایران تغییر دهد

تهران،گروه گزارش - سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار تجدید نظر و تغییر رفتار دولتمردان جدید فرانسه در قبال فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران شد.

'كاظم جلالی' در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه ساركوزی اشتباهات فراوانی در دوران زمامداریش داشت، اظهار داشت: وی در زمینه سیاست خارجی و پیروی از آمریكا ، افراط گرایی سیاسی و حمایت بی چون و چرا از رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن حقوق ملت ها در جریان بیداری اسلامی دچار اشتباهات فاحشی شد.

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: این اشتباهات ساركوزی كه وی در سخنرانی اخیرش نیز بدان اعتراف كرد، سبب شكست حزب خویش در انتخابات فرانسه شد.

وی گفت: معتقدم 'اولاند' باید با آسیب شناسی نسبت به اشتباهات ساركوزی با تغییر رفتار سیاسی، چهره فرانسه را در مجامع بین المللی اصلاح كرده و همچون دولت های گذشته تصویر تقریبا متعادلی دردنیای چند قطبی به جهانیان ارائه دهد.

جلالی اظهار داشت: متاسفانه در دوران ساركوزی برخلاف رویه های گذشته، فرانسه یكباره كاملا در جرگه دنیای یك قطبی و ایالات متحده آمریكا قرار گرفت.

وی با بیان اینكه انتظار می رود دولت جدید پاریس تغییر رفتار و سیاست در قبال سیاست خارجی خویش و بویژه ایران داشته باشد، خاطرنشان كرد: جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای از ابتدا با دقت و صلابت گام برداشت، هر چند كه آمریكایی ها و شركای سیاسی آنان بسیار تلاش كردند تا چهره ایران را در عرصه جهانی مخدوش كنند، اما موفقیتی برای آنان حاصل نشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: طبیعی است كه دولت جدید فرانسه با توجه به شعارهای تبلیغاتی خویش در زمان انتخابات، تجدید نظری جدی در مورد چگونگی رفتار در قبال برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران داشته باشد.

جلالی اظهار داشت: معتقدم در شرایط كنونی فرانسه باید در زمینه سیاست خارجی به مسیر گذشته خویش بازگشته و در راستای جهان چند قطبی گام بردارد.

وی یادآور شد: هم اكنون اقتصاد بسیاری از كشورهای اروپایی در حالت ركود بوده و آنان برای اصلاح و خروج از این بحران چاره ای جزء تغییر رفتار در قبال جمهوری اسلامی ایران و لغو تحریم ها ندارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016