دوشنبه 1 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روزنامه ايران: حرف های مطهری در مورد رئيس جمهور يعنی اينکه احمدی ن‍ژاد دين ندارد

خبرآنلاين ـ دولت - در پی اظهارات علی مطهری نماينده تهران،در جلسه ديروز مجلس که در آن به سياستهای فرهنگی دولت حمله شد و شخص رئيس جمهور مورد انتقاد قرار گرفت، روزنامه ايران به تمسخر وی پرداخت.

روزنامه ايران در مطلبی نوشت:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خدا رو شکر که احمدی‌نژاد هست و الا مشخص نبود بعضی از اين بيماران رو چطور بايد درمون می‌کرديم. آخه روانپزشکان به اين مريض‌ها توصيه کردن هر وقت دلشون درد اومد يا جاييشون سوخت، به احمدی‌نژاد بد و بيراه بگن. مثلاً يکی مياد ميگه احمدی‌نژاد تحت‌تأثير جن و ... قرار داره - يکی ميگه احمدی نژاد ليبراله. البته يه نفر داريم که حالش خيلی‌خيلی بده و جديداً گفته که احمدی‌نژاد بايد کلوپ شبانه و کاباره و ... تأسيس کنه. البته بازهم تأکيد می‌کنم که گفتن اين جملات به رئيس‌جمهور به هيچ وجه توهين محسوب نمی‌شود! ولی اگه به ابروی بالای چشم برخی ديگه اشاره شود، توهين بوده و برخوردهای شديد خواهد شد!

تصور کنيد «وکيل‌الدوره» ما بره و کاباره راه بندازه:
حاضرين در کاباره: فلانی بايد برقصه
(‌چند بار تکرار)

رئيس کاباره بعد از خوردن ...: اين کارای من بر اثر يک سوء‌تفاهم بود! تقصير احمدی نژاده که نوشابه رو گرون کرده و ما مجبوريم از اين کارا بکنيم!

رئيس کاباره در جمع هواداران خود: لطفاً بتمرگيد سر جاتون تا خواننده ترانشو بخونه!.

سؤال رئيس کاباره از رئيس‌جمهور: بودجه‌های فرهنگی را به جای اينکه به هنرمندان فاسد و بی دين و.... بدهيد صرف کاباره من کنيد! کاری نکن که استيضاحت کنم! تو که اين همه سفر استانی ميری، چرا يه بار به کاباره من سر نمی‌زنی؟

در پی تجمع جمعی از مردم در اعتراض به راه‌اندازی کاباره: بريد گم‌شيد اراذل و اوباش سانديس خور. مگه نميدونيد من کيم! من بزرگ زاده‌ام! بريد گم‌شيد ليبرال‌های .... (سانسور شديد)

در پی برخورد نيروی انتظامی با کاباره: شب گذشته گروه فشار به يک مراسم شادی! حمله و جلوی يک اکس پارتی آرام را گرفت! به اعتقاد من فتنه بزرگ همين حمله به کاباره بود و بايد با عاملان اين حمله برخورد شود! حوادث بعد از انتخابات يک سوء تفاهم بود!

روزنامه ايران در يادداشتی به سخنان علی مطهری در انتقاد از سياستهای فرهنگی دولت و رئيس جمهور حمله کرد و نوشت:

*آنچه بر رئيس جمهور ارزشی و مکتبی سال‌های اخير انقلاب اسلامی گذشته است، حقيقتاً داستانی ملال‌آور و غم‌انگيز است که خاطره مظلوميت بزرگان تاريخ تشيع را آن هم در دوران حاکميت اسلام بر ذهن‌ها تداعی می‌کند. رئيس جمهوری که با شعار پايبندی به ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های والای امام خمينی(ره) به ميدان پا نهاد .

*در ميان تمام آنچه در يک سال گذشته بر ملت ايران و منتخب شجاعشان گذشته، اظهارات روز گذشته علی مطهری فرزند شهيد بزرگوار انقلاب و پاره تن امام امت حکايتی ديگر دارد.

فرزندی که فقط يدک‌کش نام پدر بزرگوارش است، هرچند مدت‌ها است بی‌ادبی، بی‌اخلاقی و بی‌تقوايی خود در مواجهه با دولت و رئيس جمهور را ثابت کرده اما آنچه در بيان روز گذشته او گذشت، حاکی از پروژه بسيار خطرناکی است که به فازهای آخر نزديک می‌شود.

*کافی است در کنار توجه به سخنان شرم‌آور مطهری، به سکوت مطلق نمايندگان حاضر در جلسه روز گذشته مجلس نيز توجه شود تا ميزان تأثيرگذاری عمليات روانی اخير بر ذهن خواص جامعه مشخص گردد.

*مطهری روز گذشته ضمن آن که احمدی‌نژاد را به تحريک جنسی جامعه متهم و از حزب‌اللهی‌ترين رئيس جمهور سال‌های اخير ايران اسلامی خواست کاباره‌ها و کلوپ‌های شبانه را در کشور راه بيندازد، در اظهاری بسيار خطرناک گفت: «احمدی‌نژاد و مشايی مسئله حجاب را قبول ندارند و مخالف نظريه اسلام در مورد حجاب هستند.»

*اين جملات در واقع به اين معنا است که احمدی‌نژاد به واسطه عدم اعتقاد به حجاب، هيچ اعتقادی به احکام شرعی اسلام عزيز ندارد و به نوعی از دين خارج شده است و اين همان نکته‌ای است که قبل از اين توسط افرادی ديگر از جمله محمدرضا باهنر نايب رئيس مجلس هشتم البته با استفاده از ادبيات جريان موهوم انحرافی مطرح شده بود.

*اين يعنی از اين پس نه جريان موهوم انحرافی که شخص رئيس جمهور بايد به راحتی مورد هجوم قرار بگيرد و هواپيمای دوران رياستش به سلامت به زمين ننشيند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016