پنجشنبه 4 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار طولانی و جدی جليلی و اشتون در پايان دور اول مذاکرات

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ـ مذاکرات دوجانبه دبير شورای عالی امنيت ملی ايران و رييس سياست خارجی اتحاديه اروپا در بغداد پس از يک ساعت پايان يافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی انرژی هسته‌يی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به بغداد، مذاکرات سعيد جليلی و کاترين اشتون که پس از پايان دور اول مذاکرات در محل داراضيافه بغداد برگزار شد در فضايی "جدی" برگزار و دو طرف به بررسی مسايل فی مابين پرداختند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايسنا، رييس هيات ايرانی مذاکره کننده با ۱+۵ نيز در اين ديدار جمع بندی‌اش را از بسته پيشنهادی طرف مقابل ارايه کرده است. در حالی که کاترين اشتون جمع بندی مشخص و واضحی از بسته پيشنهادی ايران از سوی ۱+۵ نداشته است و اين مساله به مذاکرات روز پنجشنبه موکول شده است.

ايران روز چهارشنبه بسته‌ای از پيشنهادات را به طور شفاهی در مذاکرات با ۱+۵ ارايه کرد که شامل پنج محور هسته‌يی و غيرهسته‌يی است.

از سويی ۱+۵ برای ايران پيشنهادهايی "جديد" ارايه دادند.

ايران بسته پيشنهادی‌اش را جامع و متوازن عنوان کرد؛ در حالی که بسته پيشنهادی ۱+۵ را جزيی‌نگر و نامتوازن خواند.

در مذاکرات امروز در بغداد دو طرف بر سر بسته پيشنهادی ايران بحث کردند، اما طرف مقابل سوالات و ابهاماتی را مطرح کرد و گفت‌وگوها خارج از مذاکرات رسمی ميان هر يک از طرف ‌ها و دو طرف دنبال شد.

مذاکرات ايران و ۱+۵ قرار است صبح روز پنجشنبه از سر گرفته شود.

سوم خرداد، بغداد، مذاکرات ۱+۵ و ايران

به گزارش ايسنا، سوم خرداد برای ايرانيان و کسانی که شاهد بودند ايرانيان چگونه خرمشهر را با ياد خدا آزاد کردند يک روز نمادين است. ايرانيان هر ساله اين روز را به خود و جهانيان يادآور می‌شوند.

اکنون بغداد که زمانی برای ايرانيان متجاوز بود به پيشنهاد خود تهران ميزبان مذاکرات ايران و ۱+۵ است. اين پيشنهاد ايرانی از آن سو انجام شده که به ۱+۵ يادآور شود که دولتی که زمانی ديکتاتور بود اکنون تغيير کرده و روابط خوبی با ايران در پيش گرفته و ايرانيان نيز که هماره به بخشندگی و صلح‌طلبی در جهان شناخته می‌شوند، بغداد را انتخاب می‌کنند و در راستای رشد و پيشرفت آن در عرصه بين‌المللی حرکت می‌کنند. ايران تجاوز هشت ساله رژيم بغداد را با سربلندی به پايان رساند و امروز در سالروز تاريخی سوم خرداد پايتخت کشور عراق نيز برای دفاع از حقوق ملت به مذاکره پرداخته است.

کشورهای عضو ۱+۵ نيز می‌توانند با درس گرفتن از تجارب شکست خورده گذشته خود در قبال ايران و کنار گذاشتن اين رويکرد، رفتاری متفاوت را در پيش گيرند و با کمک ايران اعتبار از دست رفته خود را در عرصه بين‌المللی و افکار عمومی جهان باز يابند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016