شنبه 6 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی مقدم: تقويت يگان انتظامی انرژی هسته ای

فرمانده نيروی انتظامی گفت: يگان انتظامی انرژی هسته ای به منظور حفاظت پيرامونی نيروگاهها و دانشمندان تقويت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسماعيل احمدی مقدم در حاشيه صبحگاه مشترک نيروی انتظامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد راه اندازی پليس هسته ای گفت: نيروی انتظامی پليس هسته ای ندارد اما از سال گذشته يگان انتظامی انرژی اتمی را تشکيل داده ايم. امسال نيز اين يگان که کار آن حفاظت پيرامونی از مراکز انرژی گاه و دانشمندان هسته ای است را تقويت می کنيم. ضمن اينکه سازمان انرژی اتمی همکاری خوبی برای حفاظت از دانشمندان با پليس داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به انتقادهای موجود در مورد طولانی بودن فرآيند صدور کارت معافيت و گواهينامه گفت: سيستم صدور کارت مکانيزه است و بلافاصيه با ثبت در پليس +۱۰ در محل صدور کارت نيز اطلاعات ثبت می شود. بخشی از معطلی مربوط به فرآيند ارسال پستی است. با سيستم مکانيزه فرآيند صدور طولانی نيست.

احمدی مقدم با اعلام اينکه احتمال تمديد مهلت تعويض کارتهای معافيت وجود دارد، تاکيد کرد: سعی می کنيم نقاط ضعف در خصوص مراکز پليس +۱۰ را برطرف کنيم.

فرمانده نيروی انتظامی با اشاره به اينکه جرايم، باندهای فساد، اغفال، پارتی، تکثير سی دی های ضد فرهنگی و وضعيت ظاهری شامل شاخصهای امنيت اخلاقی می شوند؛ افزود: برآورد شاخصهای امنيت اخلاقی دشوار است. خوشبختانه طی دو، سه سال اخير بهبود وضعيت داشته ايم و اين گونه جرايم افزايش نيافته است.

وی ادامه داد: وضع ظاهری تهران را نمی توان با نشان دادن بخشی از تهران به کل جامعه تعميم داد. برخورد با افرادی که هدفمند مانکن گونه در جامعه حاضر می شوند، برخورد می کند.

احمدی مقدم تاکيد کرد:بيش از ۶۵ درصد مطالبات مردم برخورد با مفاسد اجتماعی و اصلاح وضعيت جامعه است. کشور در برابر تهاجمات گوناگون به خوبی از خودش دفاع کرده است. اما دستگاههای فرهنگی در حد و توان خود برای مقابله ظاهر نشده اند.

قرمانده نيروی انتظامی با عذرخواهی از رفتار بد يک مامور راهور و ضرب و شتم جانباز ۷۰ درصد تاکيد کرد: در صورتی که رفتاری غير حرفه ای و غير قانونی از سوی ماموران رخ دهد برخورد می کنيم. اما منصفانه بايد بگوييم که بهبود رفتار ماموران مشهود است. استرس های زيادی در طول روز به ماموران وارد می شود اما من از طرف نيروی انتظامی از رفتار اين پليس عذر می خواهم.

به گفته وی هر ساله ۱۰ درصد از تخلفات و جرايم ماموران کاهش می يابد. در سال گذشته نيز بيش از ۲۰ درصد از تخلفات و جرايم در نيروی انتظامی کاهش يافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016