دوشنبه 1 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده انتظامی تهران: برخورد با شوهای لباس در منازل

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ـ فرمانده انتظامی پايتخت از پلمپ ۶ تالارعروسی متخلف خبرداد و گفت: مامورانی که به بدحجابان تذکر می‌دهند دارای تحصيلات عاليه هستند و قبل از اينکه به اين ماموريت گماشته شوند، آموزش‌های لازم را در رابطه با اجرای هر چه بهتر ماموريت ديده‌اند.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگازری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار حسين ساجدی‌نيا ظهردوشنبه در تشريح طرح‌های ارتقاء امنيت اخلاقی گفت: پليس در راستای پاسخ‌گويی به مطالبان و درخواست‌های مردم و همچنين ايجاد و برقراری احساس امنيت بيشتر نسبت به اجرای اين طرح‌ها اقدام کرده است.

وی با اشاره به طرح بازديد و شناسايی تالارهای عروسی گفت: در سال گذشته در سه مرحله طرح بازديد تالارهای عروسی انجام شد که در سال جديد نيز برای نخستين بار در هفته گذشته از ۵۹ تالار بازديد به عمل آمد که اکثر اين تالارها به استثنای ۶ مورد تخلفی نداشته است.

وی با بيان اينکه اين ۶ تالار با دستور قضايی پلمپ شد گفت: مابقی تالارها وضعيت بسيار مناسبی داشتند. به خصوص در گذشته که درتالارها فيلم خصوصی مراسم افراد منتشر می‌شد که در حال حاضر شاهد کاهش چشمگير اين پديده هستيم.

ساجدی‌نيا با بيان اينکه در کنار بازديد از تالارها، طرح بازديد از آتليه‌های عکاسی نيز انجام شد گفت: خوشبختانه آتليه‌های عکاسی نيز وضعيت بسيار مناسبی داشتند و به غير از تعدادی از اين آتليه‌ها که مجوز فعاليت نداشت که اخطار و گاها نيز پلمپ شدند، مابقی وضعيت خيلی خوبی داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه آتليه‌ها از نظر رعايت مسائل خصوصی و حيطه‌بندی‌های انجام شده و غيره در وضعيت مناسبی قرار داشتند گفت: پليس و همچنين صنف عکاسان پيگير اين مساله هستند که تمام عکس‌ و فيلم از مراسمات به صورت کامل به خانواده برگردانده و آتليه‌داران هيچ آرشيوی از عکس يا فيلم مردم نداشته باشند.

برخورد با شوهای لباس در منازل
توليد و توزيع‌کنندگان لباس‌ در رصد پليس قرار دارند

ساجدی نيا، در رابطه با تشديد طرح امنيت اخلاقی و برخورد با بدحجابان گفت: مامورانی که به بدحجابان تذکر می‌دهند دارای تحصيلات عاليه هستند و قبل از اينکه به اين ماموريت گماشته شوند، آموزش‌های لازم را در رابطه با اجرای هر چه بهتر ماموريت ديده‌اند.

وی در تشريح چگونگی برخورد با افراد بدحجاب گفت: پس از اين که ماموران افراد بدحجاب را به پايگاه دعوت می‌کنند اين افراد بدحجاب در پايگاه توسط روانشناسان و کارشناسان علوم‌اجتماعی مورد مشاوره قرار می‌گيرند.

ساجدی‌نيا با بيان اينکه مردم به پليس اعتماد دارند و از آنان تمکين می‌کنند در مورد تذکر ماموران موتورسوار مرد به سرنشينان زن خودرو در بزرگراه‌ها گفت: اين گشت‌های موتورسوار در راستای برخورد با زنان بدپوشش است.

وی با بيان اينکه بارها گفته شده است که تنها ماموران زن می‌توانند نسبت به انتقال زنان بدپوشش اقدام کنند گفت: گاهی در سطح بزرگراه‌ها شاهد کشف حجاب توسط برخی زنان در خودروها هستيم که ماموران موتورسوار مرد اعم از واحدهای انتظامی يا راهور وظيفه دارند که فقط در رابطه با کشف حجاب يا پوشش بدسرنشينيان زن خودروها تذکر داده و تنها نسبت به اخذ مدرک اقدام کنند.

ساجدی‌نيا با بيان اينکه ماموران موتورسوار بزرگراه تنها به زنان بد پوشش خودروها و همچنين خودروهای حامل سگ تذکر می‌دهند، گفت: به هيچ وجه ماموران نسبت به انتقال بدحجابان به پايگاه‌ها اقدام نمی‌کنند و تنها از اين افراد بد حجاب يا خودروهای حامل سگ مدارک را اخذ می‌کنند.

وی درباره برخورد با توليد و توزيع کنندگان لباس‌های نامتعارف به ايسنا گفت: پليس قبل از اجرايی‌کردن طرح تشديد برخورد با بدحجابان، بازديد از فروشگاه‌ها و توليدی‌های عرضه‌کننده لباس‌ را در دستور کار خود قرار داده بود که پليس ضمن بازديد از اين توليد‌ی‌ها و عرضه‌کنندگان لباس با آنها برخورد کرد و در حال حاضر می‌توانيد مشاهده کنيد که اکثر ويترين‌های مغازه‌ها در وضعيت مناسبی قرار دارد.

ساجدی نيا با بيان اينکه فروشگاه‌های عرضه‌کننده لباس و توليدی‌های توليدکننده دائما مورد رصد پليس قرار می‌گيرند به همکاری‌های مشترک ميان پليس و صنف توليد و توزيع‌کنندگان لباس اشاره کرد و گفت: مسئولان صنف مربوطه نيز با پليس همکاری داشتند تا اگر تخلفی صورت گرفت از نظر صنفی نيز به اين تخلف رسيدگی شود. اما با اين حال نمی‌توانيم ادعا کنيم که ديگر فردی تخلفی در اين مورد ندارد و مردم در صورت ملاحظه می‌توانند مراتب را به پليس اطلاع دهند.

وی در مورد ساماندهی آرايشگاه‌های زنانه به خبرنگار ايسنا گفت: در مجموع از اين اماکن نيز بازديدهايی صورت گرفته که خوشبختانه اکثر اين افراد ملاحظات اخلاقی و صنفی را رعايت می‌کنند و در برخی موارد شاهد خالکوبی يا ديگر مسائل در اين آرايشگاه‌ها بوديم که بر آنان نيز نظارت شد.

رييس پليس پايتخت در پاسخ به سوال ايسنا مبنی بر برگزاری شوهای لباس در منازل گفت: سال گذشته با ارائه اطلاعات مردمی در چند عمليات با اين افراد برخوردهای لازم شد. چرا که اين شوهای لباس نبايد برقرار شود چون نه تنها امنيت افرادی که به اين مراکز مراجعه می‌کنند در خطر است بلکه کسانی که اقدام به برگزاری اين گونه شوهای لباس می‌کنند، دست‌مايه‌ای برای سارقان است.

ساجدی‌نيا در ادامه با اشاره به يکی از پرونده‌های سال گذشته گفت: در سال گذشته يک باند سارقان شامل يک زن و چند مرد منهدم شد که اين افراد از ۱۳ شو لباس سرقت می‌کردند.

به گفته ساجدی‌نيا برگزاری شوهای لباس در منازل خطراتی را برای شرکت‌کنندگان در اين شوها و همچنين دايرکنندگان اين گونه مراسمات دارد.

وی درباره همکاری ديگر دستگاه‌ها با پليس در طرح برخورد با بدحجابان و بدپوششان به ايسنا گفت: تنها دستگاه و مجموعه‌ای که با پليس در اين رابطه همکاری می‌کند قوه قضائيه است و کمترين تحرک را از ساير دستگاه‌ها در اين امر شاهد بوده‌ايم.

ساجدی‌نيا در مورد بحث برخورد با اراذل و اوباش و خرده‌فروشان موادمخدر گفت: برخورد با اراذل و اوباش و خرده فروشان موادمخدر جزء اولويت‌های پليس است.

وی در تشريح چگونگی برخورد با اراذل و اوباش در پايتخت گفت: در سال گذشته اراذل و اوباش شهر تهران را به سه سطح درجه يک، درجه دو ودرجه سه تقسيم‌بندی کردند که می‌توانيم بگوييم به آن صورت اراذل و اوباش سطح يک در سطح پايتخت نداريم و بيشتر اين افراد اراذل و اباش سطح دو و سه هستند.

ساجدی‌نيا با بيان اينکه با اقدامات خوب و موثر انجام شده در برخورد با اراذل و اوباش سطح يک شاهد کاهش چشمگير فعاليت اين افراد و جرم‌ها هستيم گفت: در حال حاضر اراذل و اوباش سطح دو و به خصوص سطح سه در تهران داريم که ميزان دستگيری اين افراد بيشتر شده است.

وی با بيان اينکه اين افراد همواره مورد رصد و کنترل پليس قرار می‌گيرند گفت: با اقدامات خوب انجام شده شاهد هستيم که ميزان درگيری و ناهنجاری‌های مربوط به اين قشر کاهش چشمگيری داشته است.

ساجدی‌نيا همچنين با اشاره به برخورد با قاچاقچيان و خرده‌فروشان موادمخدر گفت: در دو ماه گذشته بيش از دو تن انواع موادمخدر در تهران کشف شد و تعداد زيادی از اين افراد نيز دستگير شدند.

تشديد طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر

وی با بيان اينکه سه مرحله طرح برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر در سطح پايتخت اجرايی شد گفت: اکثر خرده فروشان مصرف کننده هستند و در برخی از طرح‌های مبارزه با خرده‌فروشان نيز شاهد کشف ۷۰ کيلوگرمی موادمخدر نيز بوديم که قطعا اين طرح در ماه‌های آينده تشديد می‌شود.

ساجدی‌نيا همچنين با اشاره به بحث جمع‌آوری معتادان لامکان با بيان اينکه در قانون جديد معتادان به عنوان بيمار شناخته شده‌اند گفت: وظيفه جمع‌آوری معتادان بر عهده نيروی انتظامی است اما مردم از ناجا انتظار دارند.

وی با بيان اينکه پليس در چند سال گذشته نسبت به جمع‌آوری اين معتادان اقدام کرده بود گفت: مشکل ما اين است که چون کمپی نيست ما هرچقدر هم اين معتادان لامکان را جمع‌آوری کنيم باز هم اين افراد در سطح شهر تردد می‌کنند.

پليس توانايی جمع آوری معتادان را دارد اما ...

ساجدی‌نيا با بيان اينکه پليس توانايی جمع‌آوری معتادان لامکان را دارد گفت: به شرطی که سازمان‌های مربوطه اين معتادان را از ما تحويل بگيرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016