چهارشنبه 10 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرانسوا اولاند احتمال حمله نظامی به سوریه را رد نکرد

يورونيوز ـ پس از کشتار شهر حوله در مرکز سوریه که ۱۰۸ قربانی گرفت، بسیاری ازکشورهای غربی با اخراج سفرا و دیپلماتهای سوریه، مواضع خود علیه این کشور را تند‌تر کرده‌اند.

ایالات متحده آمریکا، فرانسه، بریتانیا، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، استرالیا و کانادا از سه تا هفت روز به دیپلمتهای سوری مهلت داده‌اند تا خاک این کشور‌ها را ترک کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در پاریس هم ده‌ها نفر از سوریهای مقیم فرانسه و گروههای مدافع حقوق بشر علیه رژیم بشار اسد تظاهرات کردند.

در همین حال، فرانسوا اولاند، در اولین مصاحبه تلویزیونی خود پس از احراز پست ریاست جمهوری فرانسه، احتمال حمله نظامی به سوریه را رد نکرد.

او تاکید کرد: «این کار به شرط احترام به قوانین بین المللی، یعنی تصویب شورای امنیت، امکان پذیر است. من و دیگران باید روس‌ها و چینی‌ها را برای یافتن یک راه حل که لزوما نظامی هم نخواهد بود، متقاعد کنیم.»

کوفی عنان، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه هم که در یک کنفرانس مطبوعاتی در دمشق صحبت می‌کرد تاکید کرد: «البته حرف خوب است ولی عمل بهتر است. آنچه مهم است این است که تعهد به طرح صلح عملا نشان داده شود. آنچه اکنون جامعه جهانی می‌خواهد، عمل است نه حرف.»

حمله به شهر حوله که ۱۰۸ کشته که ۴۹ کودک در میان آن‌ها بودند برجا گذاشت، ضمن زیر سوال بردن طرح صلح کوفی عنان، خشم و نفرت جامعه جهانی را برانگیخت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016