پنجشنبه 11 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتشار تصاویر ماهواره ای جدید از 'پاکسازی' در پارچین

آژانس بین المللی انرژی اتمی مجموعه ای از تصاویر ماهواره ای جدید را از مجتمع صنایع نظامی پارچین در جنوب تهران ارائه داده است که بیانگر پاکسازی احتمالی مکانی است که گمان می رود محل برخی آزمایش های مربوط به برنامه هسته ای ایران است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هرمن نکارتس، معاون مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی این تصاویر را به نمایندگان کشورهای عضو در آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این تصاویر ماهواره ای مربوط به شش ماه گذشته است.

یکی از تصاویر ماهواره ای که به ۲۵ مه، ۵ روز پیش مربوط است، بیانگر تسطیح زمین در مکان مورد ظن آژانس بین المللی انرژی اتمی در پارچین است.

آقای نکارتس بدون نتیجه گیری از تصاویر ماهواره ای جدید بر درخواست آژانس برای بازرسی از مجتمع پارچین تاکید کرد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهان بازدید از محل یک "محفظه انفجار" در مجتمع پارچین است و می گوید بعضی از آزمایش های مربوط به برنامه هسته ای ایران احتمالا در این مکان رخ داده است.

ایران با رد این اتهام، مانع از دسترسی بازرسان بین المللی به مجتمع پارچین شده است.

به گفته یکی از دیپلمات های غربی که تصاویر ماهواره ای را دیده است، این تصاویر نشان می دهد که دو یا سه ساختمان تسطیح شده اند.

کشورهای غربی ایران را متهم کرده اند که در حال پاکسازی مجتمع پارچین از آثار احتمالی آزمایش های اتمی و آلودگی هسته ای است.

علی اصغر سلطانیه، سفیر ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش چهارشنبه این سازمان را بی اساس خوانده است.

پیش تر موسسه علوم و امنیت بین المللی، آی اس آی اس که یک مرکز تحقیقاتی در واشنگتن است، با استناد به تصاویر ماهواره ای از جابجایی تجهیزات از داخل محلی که گفته می شود محفظه انفجار در آن قرار دارد، خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، آثار شستشوی محل به وسیله آب دیده شده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز هفته گذشته در گزارشی از فعالیت های گسترده در پارچین خبر داده بود.

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته پیش به تهران سفر کرد تا درباره موضوع های مورد اختلاف از جمله دسترسی بازرسان به مجتمع پارچین مذاکره کند.

آقای آمانو پس از این دیدار ابراز امیدواری کرد که به زودی با ایران بر سر این موضوع به توافق برسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016